Mobispine AB

Går in i ny fas och byter VD

Pressmeddelande   •   Jul 28, 2009 15:23 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Mobispine har sedan Dusyant Patel tillträdde som VD under 2006 genomgått en stor förändring. Dusyant har lett bolaget från ett litet och innovativt bolag till ett bolag med stort fokus på försäljning och systemleveranser till ledande globala operatörer. Mot denna bakgrund behövs en annan typ av ledarskap, och Styrelsen har därför beslutat att byta VD i bolaget.

Styrelsen för Mobispine kommer att arbeta med att söka en ny VD under hösten. Joakim Hilj som är försäljningschef, kommer att agera tillförordnad VD under tiden.

Mobispine AB (publ)
Alsnögatan 3, 116 41 Stockholm
E-mail: info@mobispine.com
Webb: www.mobispine.com

Magnus Bergman, styrelseordförande
Tel: +46 706641700

Mobispine har en världsledande position i segmentet för mjukvara för kommunikation mellan dator och mobil. Bland de över 25 kunderna runt om i världen ingår flera av de världsledande teleoperatörerna. Mobispine har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Rumänien, Ukraina och Brasilien. Bolagets huvudsakliga affärsmodell bygger på intäktsdelning samt licensförsäljningar. Mobispine är listat på Aktietorget och har sitt huvudkontor i Stockholm.