Gårdsnära

Gårdsnära på resa för att upptäcka närproducerat i Västra Götaland och Skåne

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2013 12:15 CEST

Nu ger sig Gårdsnära - Sveriges största söktjänst för att hitta närproducerad mat och dryck - ut på upptäcksfärd i Västra Götaland och Skåne.

Mellan den 13:e och 20:e juli reser två av grundarna till Gårdsnära - Lisa Jungell och Erik Östling - runt i de två länen och besöker några av de 2100+ företag som återfinns på Gårdsnära.

Bland annat besöker man Bjällansås Gård (Gröna Gårdar) i Uddevalla, Ängavallens Gård i Vellinge, Hallongården i Trelleborg, Bokeslundsgården i Hörby och Vingården Villa Mathilda i Arild.

Lisa Jungell:

"Det här är vår andra resa med Gårdsnära för sommaren. Förra gången var destinationen Öland och Gotland och det var en otroligt givande resa! Vi träffade massor av härliga och intressanta människor som gav oss nya lärdomar och upplevelser. Vi blev också intervjuade i P4 Gotland. Alltsammans berättade vi sedan om för våra besökare på Gårdsnäras nyhetssida Skafferiet."

Alla resans stopp finns att läsa om på Gårdsnära men det finns också utrymme i schemat för spontana stopp efter vägen.

För mer information:

Erik Östling
erik@gardsnara.se

Lisa Jungell
lisa@gardsnara.se

För bilder och ytterligare material:

Gårdsnära (www.gardsnara.se) grundades sommaren 2012 av Erik Östling, Lisa Jungell och Mårten Sparrman och är idag Sveriges största söktjänst för att hitta närproducerad mat och dryck. Över 2100 företag finns registrerade i Gårdsnäras databas. Gårdsnäras webbplats är särskilt anpassad för att fungera lika bra i både dator, mobil och pekplatta, och med ett enkelt klick hittas de matproducenter som ligger allra närmast.