Metromark Hospitality Group AB

GABRIEL RÅDÖ UTSEDD TILL NY VD I METROMARK HOSPITALITY GROUP

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 12:55 CEST

Metromark Hospitality Group AB (publ) har utsett Gabriel Rådö till ny verkställande direktör. Rådö tillträder tjänsten omedelbart och ersätter Joakim Lundeborg som kvarstår i styrelsen.

Gabriel Rådö som är född 1967 har de senaste åren bedrivit egen konsultverksamhet inom finans och rådgivning. Rådö har mer än 18 års erfarenhet från aktie och derivatmarknaden i Sverige, Tyskland och England. Rådö har bland annat jobbat på SEB och Landsbanki.

Malmö den 25 oktober 2010

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gabriel Rådö
VD Metromark Hospitality Group AB (publ)
gabriel@metromark.se

Peter Stjernberg
Styrelseordförande Metromark Hospitality Group AB (publ)
peter@montestella.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Metromark Hospitality Group Pressrelease 2010-10-25.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Metromark

Om Metromark Hospitality Group
Metromark Hospitality Group utvecklar hotellkoncept som förnyar hotellbranschen och skapar värdeutveckling för fastighetsägaren. I Metromarks produktportfölj finns idag två nischade koncept inom hospitalityindustrin vilka kompletterar varandra mycket väl; Lundivar Hotels och Moment Hotels. Båda koncepten kan samverka inom samma fastighet och nå en hög lönsamhetsgrad. Metromarks två hotellkoncept kommer att etableras i affärsintensiva Europeiska storstäder. Metromark strategi är att förnya hospitalityindustrin genom att tänka i nya banor i allt från byggprocesser, drift, marknadsföring och servicenivå. Våra hotell kommer att drivas av oss själva samt externa operatörer och franchisetagare.

Metromarks instrument handlas på Nordic MTF och aktien har kortnamnet MHOT MTF. Handeln kan följas i realtid på www.nordicmtf.se. Aktieägare, övriga aktörer på aktiemarknaden och allmänheten kan kostnadsfritt prenumerera på bolagets pressmeddelanden och ekonomiska rapporter genom Nordic Growth Markets nyhetstjänst NG News, www.ngnews.se.