City Dental

Gabriella Granquist vinner andrapriset i tävlingen Sveriges Vackraste Leende

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2013 15:16 CEST

Gabriella Granquist, 68 år, är en av de som har Sveriges vackraste leende enligt tävlingens jury bestående av Maria Montazami (TV-profil), Mattias Santesson (City Dentals VD) och Jonas Carmhagen (yrkesfotograf).

City Dentals tävling Sveriges Vackraste Leende pågick under maj månad. Totalt skickades 292 bidrag in, varav de tio med flest röster på Facebook gick vidare till final där en jury bestående av Maria Montazami, Mattias Santesson (VD City Dental) och Jonas Carmhagen (yrkesfotograf) valde ut den slutgiltiga vinnaren. Men juryn valde även att utse ytterligare en vinnare bland de bidrag som inte haft samma chans att få röster via Facebook. Valet landade på Gabriella Granqvist 68 år.

-  Det känns jätteroligt att vinna! Det var min assistent som anmälde mig och skickade in ett bidrag. Jag satt och såg på morgonnyheterna när min assistent sa att jag hade ett fint leende och tog ett foto av mig. Han är väldigt hjälpsam och trevlig, säger Gabriella.

Gabriellas assistent Antonio hade Gabriella i åtanke redan när han fick nys om tävlingen.

-  Jag tyckte att det var en kul tävling då det stod att det inte spelade någon roll om man var gammal eller ung. Alla kunde tävla! Det gällde bara att ha det charmigaste leendet och jag sa till Gabriella att hon har det. Jag tycker att hon är en glad människa, hon ler hela tiden. Hon förtjänar att vinna, säger Gabriellas asistent Antonio.

Vad får dig att le?

Ja, många saker. Jag tror att jag har lätt att le. Jag har gått igenom mycket svårigheter i mitt liv och är bland annat rullstolsbunden och reumatiker. Det kan hända mycket i livet men det hjälper alltid att le, säger Gabriella Granquist 68 år.

City Dental startades i november 2005 och erbjuder sina kunder tandvård upp till halva priset i jämförelse med Folktandvårdens priser. Sedan starten har kliniken vuxit snabbt och idag är City Dental Sveriges största tandvårdsklinik. Priserna kan hållas låga tack vare stordrift, effektiva inköpsorganisationer samt långa öppettider. Grundare av City Dental är entreprenören Mattias Santesson.