Orionteatern AB

Gästspel på Orionteatern

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2003 10:44 CEST

Äntligen tillbaka på Orionteatern!

Gästspel 12 ­ 23 september 2003
The Junebug Symphony - delirium circus -

James Thiérrée presenterar en symfoni i cirkusform.

Julen 1995 besökte för första gången den franska cirkusen Le Cirque Invisible Stockholm och Orionteatern. Medverkande i cirkusen som drivs av Victoria Chaplin Thiérrée och Jean Baptiste Thiérrée var James Thiérrée, som med skicklighet, charm och värme tillsammans med sina föräldrar totalt förförde den svenska publiken. Sedan dess har Le Cirque Invisible besökt Orionteatern flera gånger och spelat för fulla hus, men utan sonen som förutom att han startat sin egen cirkus arbetat som skåde-spelare för både teater och film, med bl a Peter Greenaway, Robert Wilson, Carlos Santos.

Efter en världsturné som pågått i fem år , sluter vi nu cirkeln med de absolut sista 11 föreställningarna av denna kritikerrosade galna, passionerade, humoristiska, akrobatiska förföriska cirkussymfoni.

I The Junebug Symphony passerar ett dygn, årstiderna, mat och dryck, kläder och möbler, romantik och hastiga möten, glädje och gräl, längtan och förförelse, det ena följer efter det andra som hastiga penseldrag men allt berör och är lika viktigt för målningens helhet.

Regi, manus James Thiérrée
Ljussättning Jérôme Sabre
Kostym Victoria Thiérrée

Medverkande artister:
James Thiérrée
akrobat, violinist, trapetsartist, dansare, mimare.
Uma Ysamat
sopran, skådespelerska.
Raphaëlle Boltel
akrobat, trapetsartist, kautschukartist.