Netwise AB

Gävleborg satsar på Netwise automatiska telefonistlösning

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2004 08:40 CEST

Gävleborg läns landsting uppgraderar sitt hänvisningssystem via avtal med TeliaSonera och investerar samtidigt i Netwise röstplattform och automatiserade telefonistlösning. Därmed finns förutsättningen för en framtida integrering av mobiltelefoni via Netwise Mobile Access.

I avtalet som tecknas med TeliaSonera ingår en modernisering av hela hänvisningsplattformen med senaste versionen av Netwise Contact Management System (CMG 6.5) med bl.a. koppling till automatisk telefonist, digital röstplattform och e-kalender.

Affären berör cirka 6 000 anknytningar och omfattar 18 telefonistplatser. Ordervärdet uppgår till cirka 1 MSEK.

”Vi ser affären som en bekräftelse på att vår produktstrategi är uppskattad hos kunderna och att användningen av nya tjänster såsom automatisk telefonist sprider sig på den svenska markanden.”, säger Annikki Schaeferdiek, Försäljningschef, Netwise Sverige AB.

Gävleborgs läns landsting drar nytta av Netwise produktkoncept, där både hänvisning, röstapplikationer och debitering är helt integrerade. I lösningen används den senaste tekniken inom automatiserade tjänster, vilket ger växelpersonalen möjlighet att fokusera på service till externa kunder. Med Netwise automatiska telefonist kan användaren själv, via rösten, styra sin tillgänglighet och dygnet runt bli kopplad direkt till en kollega utan att ringa via växeln.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wahlström, VD, Netwise AB
Telefon: +46 8 633 75 18,
Mobil: +46 730 552017,
E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se

Netwise AB utvecklar och marknadsför programvara och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 75 anställda. I Norden finns det drygt 800 kunder, Företaget bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs. www.netwise.se