MF Projekt & Utveckling

Galleria180’s nya blogg är inte vilken blogg som helst

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 12:10 CET

Galleria180’s nya blogg är inte vilken blogg som helst. Nu startar Galleria180.se sin nya blogg som är ännu ett steg i satsningen mot att inspirera konsumenter till en modernare inställning till konsumtion.

Galleria180.se är Nordens största webbaserade marknadsplats för den moderna konsumenten med över tusen miljöbättre företag, varav över 70 % är listade som webbshoppar. Galleria180.se är en unik webbportalen för svenska konsumenter som vill göra bra och medvetna val med Nordens största utbud av företag som säljer miljömärkta, rättvisemärkta, energieffektiva och klimatsmarta varor och tjänster.

”Vi kommer att ta upp nutidsfenomen, intervjua spännande personer och hålla en ständig dialog med våra besökare på bloggen”, säger Malin Jungerstedt, ansvarig utgivare. ”Vi har ambitioner om att inspirera till en modern konsumtion på ett nytänkande och kreativt sätt. Vi vill prata med våra besökare och få ut så mycket som möjligt av de kommunikativa möjligheterna en blogg ger. Vår blogg kommer att vara galleria180’s fönster ut till alla konsumenter.”

Bland bloggarna finns bland annat tre av Galleria180’s medarbetare. Ansvarig utgivare är Malin Jungerstedt, utbildad Internationell Marknadsförare och Strateg inom Internetmarknadsföring på Galleria180. Malin har genom sin utbildning haft praktikplatser på två av Sveriges mest välkända miljöprofilerade företag – Camino och Ekovaruhuset – och har under det senaste året tillbringat sex månader i New York City där hon bland annat praktiserat för House of Organic, Ekovaruhusets amerikanska filial.

Även Ulrika Pettersson och Maria Stahre Krupa – medarbetare på galleria180.se – kommer då och då att gästblogga.

Ulrika Pettersson är journalistutbildad marknadsundersökare med stort intresse för mat (både att laga och att äta) och helst ekomat - hemma eller på restaurang. Ulrika kommer att skriva om böcker och film och är även Galleria180’s testpilot för mat och ekorestauranger, framför allt i Göteborgsområdet.

Maria Stahre Krupa, äger och driver reklam- och kommunikationsbyrån BonBon Reklambyrå AB sedan 2001 där hon arbetar som projektledare och Art Director. Maria har en egen blogg på bonbon.se där hon skriver om vardagen och arbetet på ett underfundigt sätt.

”I våra ögon står miljö- och rättvisemärkningar för kvalitet i flera avseenden. Har en miljömärkt vara ett högre pris vill vi koppla det till den kvalité och upplevelse varan ger. Precis som vi gör när vi handlar andra kvalitetsvaror. ” – avslutar Ulrika – en av grundarna till Galleria180.

www.Galleria180.se/blogg.php

Kontakt: Malin Jungerstedt malin@galleria180.se

Tel: 0763- 484014

Galleria180 är Nordens största webbaserade marknadsplats för miljösmarta, klimatsmarta och energieffektiva varor och tjänster.

www.galleria180.se