Nordnet Sverige

Gambro väljer Nordnet Pension

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 13:47 CEST

Medicinteknikbolaget Gambro väljer Nordnet Pension för sina tjänstemän som omfattas av Gambroplanen. Det är innebörden i det avtal som Nordnet Pension ingått med Gambro i dag.

- Att ett globalt världsledande medicinteknikföretag som Gambro väljer Nordnet Pension för Gambroplanen ser vi som ett styrkebesked, säger Johan Furenmo, vd Nordnet Pension.

Det är totalt cirka 200 så kallade 10-taggare hos Gambro som omfattas av samarbetet.

- Nordnet Pension har en modern, flexibel och enkel lösning som passar våra behov och ger våra medarbetare ett attraktivt tjänstepensionsupplägg, säger Mattias Johansson, Vice President Compensation & Benefits Gambro.

För mer information kontakta:
Johan Furenmo, vd Nordnet Pension, +46 8-506 330 79, +46 70-036 047 95,
johan.furenmo@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 250 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnet.de and www.nordnet.lu.