Gamdias

GAMDIAS lanserar en rad nya gaming-produkter

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 14:13 CEST

Det taiwanesiska speltillbehörsföretaget GAMDIAS som gick in Sverige i början av 2014 med ett stort antal innovativa gaming-produkter släpper nu ytterligare prisvärda speltillbehörsprodukter. De nya produktsläppen handlar om sju nya produkter som inkluderar gaming-möss, två headset och ett gaming-kit som inkluderar tangentbord och mus.

- GAMDIAS nya produktserie bekräftar bilden av ett innovativt företag som levererar de bästa verktygen och förutsättningarna för att maximera spelupplevelsen utan att det drabbar plånboken. Exempelvis kan nya spelmusen EREBOS byggas om till nio olika former för att passa alla händer -  oavsett om man är vänster- eller högerhänt, säger Jocke Segerlund, produktchef på Captech.

De nya produkterna som släpps i Sverige är:

Gaming-mössen EREBOS och OUREA
EREBOS är en gaming-mus som finns i två modeller: laser och optisk. Med EREBOS gaming-mus har man friheten att justera sin gaming-stil genom att skräddarsy tre set av utbytbara magnetiska paneler (totalt 9 kombinationer). Det går också att ställa in vikten så man kan få exakt den känsla på musen som man vill ha. OUREA är en gaming-mus som finns i två versioner: laser och optisk. OUREA är en väldigt prisvärd spelmus som - liksom EREBOS - inkluderar ett viktinställnings-system.

Headseten EROS V2 och HEBE V2
Båda de nya gaming-headseten har 50 mm-element och fungerar både med dator och spelkonsoler. De två produkterna har båda ergonomiska öronkuddar som stänger ute störande ljud. EROS V2 gaming headset med USB-anslutning har 7.1 virtuell surround och 360 surroundljud medan HEBE V2 har en vanlig 3.5 mm-anslutning.

Gaming-tangentbordet ARES med OUREA Optical
ARES gaming keyboard har tre olika färger i bakgrundsbelysning och fyra nivåer bakgrundsbeslysta tangenter inklusive ett pulserande läge anpassat för FPS-spel. GAMDIAS har skapat speciella kabelspår på undersidan av tangentbordet för att kunna leda USB- eller headset-kabel smidigt och diskret och därmed slippa ett trassligt gaming-skrivbord fullt av kablar. Tangentbordet har dessutom inbyggt spillskydd. Till tangentbordet medföljer även spelmusen OUREA i optiskt modell.

Produktspecifikationer, bilder, tillgänglighet och priser

EREBOS Laser (GMS7510)

• Gaming-mus med 8200 DPI för hög precision på pixelnivå
  • Tre uppsättningar ergonomiskt utformade magnetiska sidopaneler som låter användare skräddasy musens form för passa sin egna spelstil
  • Viktsystem med fyra 5-grams vikter för att justera vikten för ökad kontroll
  • Åtta programmerbara knappar
  • Anpassningsbar belysning
  • Utvecklad för att klara över 10 miljoner klick (OMRON)
  • Rekommenderat butikspris är 629 kronor.
  • Produktvideo: http://youtu.be/GPSburAEI90
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/erebos_gms7510
EREBOS Optical (GMS7500)
  • Gaming-mus med 3500 DPI i upplösning
  • Tre uppsättningar utbytbara magnetiska sidopaneler för ergonomi och kontroll
  • Viktsystem med fyra 5-grams vikter
  • Åtta programmerbara knappar
  • Anpassningsbar belysning
  • Rekommenderat butikspris är 429 kronor.
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/erebos_gms7500
OUREA Laser (GMS5510)
  • Gaming-mus med 3500 DPI  i upplösning
  • 512KB inbyggt minne för att spara inställningar och profiler inklusive makron och muskel-minne
  • Symmetrisk utseende med utformning som passar båda händerna
  • Viktsystem med fyra 5-grams vikter
  • Rekommenderat butikspris är 369 kronor.
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/ourea_gms5510
OUREA Optical (GMS5500)
EROS V2 (GHS3200u)
  • USB-anslutning
  • Kompatibel med PS
  • 450mm-element med 7.1 virtuellt 360 surroundljud
  • Ergonomiska öronkuddar och ett huvudband av lättviktsmaterial garanterar skön komfort för långa spelsessioner. Öronkuddarna stänger också ute störande omgivningsljud.
  • Justerbar mikrofonarm
  • Rekommenderat butikspris är 549 kronor.
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/erosghs3200u

HEBE V2 (GHS3300)

•  3.5 mm-anslutning som fungerar med mobiltelefoner och surfplattor (mikrofon och headset på samma kontakt).
  • Det går också att koppla in den medföljande fjärrkontrollen och får då två separata kontakter för användning med dator
  • Kompatibel med PS4
  • 50mm-element  som ger en  transparent ljudkvalitet med balanserad bas och diskant.
  • Justerbar mikrofonarm
  • Fjärrkontroll för att justera volym och aktivera mute-funktionen under spelets gång.
  • Rekommenderat butikspris är 549 kronor.
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/hebeghs3300

ARES (GKC6000) bundlat med OUREA Optical

• OUREA har sex programmerbara knappar inklusive tumknapp
  • Speciella kabelspår på undersidan av tangentbordet för att slippa trassliga kablar
  • Fyra nivåer ljusstyrkor av bakgrundsbelysning (svag, mellan, stark och pulserande) och möjlighet att välja tre olika färger
  • Tangentbordet är designat för ökad stabilitet
  • Fyra dräneringshål hjälper vätskan att rinna ut och skydda tangentbordet mot oavsiktliga spill av dryck
  • Möjligheten att växla funktion mellan WASD-tangenterna och piltangenterna för att passa både vänster­ och högerhänta gamers
  • ARES har anti-ghosting med 19 key rollover
  • Rekommenderat butikspris är 549 kronor (för båda produkterna)
  • Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/gkb6000_gms5500/

Tillgänglighet
Alla produkter är tillgängliga i mitten av oktober i butik (via Captech Distribution) förutom ARES (GKC6000) med OUREA Optical som blir tillgängligt i december. GAMDIAS produkter finns till försäljning bland annat hos återförsäljarna Webhallen, Inet och MaxFPS.

Pressbilder Flickr

Pressbilder Google Drive

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:
Jocke Segerlund, produktchef, Captech
E-post: jocke.segerlund@captech.se
Mobil: 0763-933015

Om GAMDIAS
GAMDIAS grundades 2012 och har idag över 100 medarbetare som fokuserar på grunderna inom gaming för att komplettera med kreativitet och service. De tre första bokstäverna GAM står för “gaming art in motion” och DIAS är latin för “gud”. GAMDIAS mål är att skapa bästa möjliga spelupplevelse genom att höja nivån på både design- och produktkvalitet. För mer information gå till www.GAMDIAS.com