hybris

Game Plan B2B E-Commerce Forum hjälper tillverkare och distributörer utveckla framgångsrika ehandelsstrategier

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 15:06 CEST

Stockholm  – 9 juli, 2013 - hybris, världens snabbast växande handelsplattform, rankad som ledare av de båda viktigaste industrianalytikerfirmorna, presenterar idag Game Plan B2B E-Commerce Forum 28-29 oktober i Berlin. Denna globala forumserie vänder sig till grossister, distributörer, företag som tillverkar olika varumärkesprodukter samt andra B2B-företag som står inför stora förändringar i samband med ökad omnikanalshandel. Initiativet kommer från hybris tillsammans med med arvato Systems och OpenText.

”Ehandeln i Europa var värd €300 miljarder under 2012 med en beräknad tillväxt på 15-30% under 2013* och B2B-leverantörer är mycket intresserade av att lära sig effektivare försäljningsstrategier på nätet. Men de har problem med att hitta forum och konferenser fokuserade på området,” säger Brian Walker, Senior Vice President Strategy på hybris. “Game Plan är den första konferensen som ger grossister, distributörer, tillverkare av varumärkesgods och företag som befinner sig i framkanten av B2B-handel tillgång till, inte bara information från branschledare, utan även konkreta verktyg och information för att kunna utveckla sin verksamhet – och hela branschen.”

På forumen, som genomförs på tre kontintenter, kommer Forrester Research avslöja resultatet av en global studie fokuserad på status kring ehandeln inom B2B, aktuella trender samt frågeställningar branschen står inför. Andy Hoar, Senior eBusiness Analyst på Forrester Research och en av de mest respekterade experterna inom B2B-ehandel, kommer att presentera resultaten formade kring på ett antal frågeställningar som tillverkare och distributörer måste ha insikt i för att hitta rätt i den ökande ehandelsbranschen. Brian Walker menar att varumärken inom B2B som inte tar ställning till dessa frågeställningar och utvärderar sina existerande försäljningsstragier kommer att få svårt att fullt ut ta tillvara de snabbt uppdykande möjligheterna som nät och mobilt för med sig.

”B2B-köpare är vana vid samma sömlösa, nätbaserade, mobila omnikanalsupplevelse som detaljhandlare inom B2C erbjuder och de ställer alltmer krav på samma högkvalitetsupplevelse från sina B2B-leverantörer,” säger Brian Walker. ”Vår undersökning visar att de flesta B2B-varumärken inte har ehandelsmöjligheter på basnivå, som exempelvis produktinformation i multimedia, orderhantering eller möjlighet att personanpassa.”

För att adressera dessa frågeställningar och hjälpa tillverkare och distributörer ta tillvara de stora möjligheter som finns med ehandel, kommer Game Plan att erbjuda presentationer och paneler fokuserat på:

• Omskapa din verksamhet med ehandel och mobilt
  • Vägen till lönsamhet – utmaningen och hur vi lyckades
  • I en B2B-kunds huvud. Vad kunden egentligen vill få ut av ehandel och omnikanalsupplevelser

Förutom presentationer från talare som befinner sig i B2B-frontlinjen, kommer distributörer och tillverkare kunna nätverka med andra industriledare, beslutsfattare och strateger från branschledande varumärken.

För att boka en plats på hybris Game Plan B2B E-Commerce Forum gå till:

Om hybris

hybris hjälper företag på alla kontinenter att sälja mer varor, tjänster och digitalt innehåll via alla kontaktpunkter, kanaler och terminaler. Hybris levererar OmniCommerce™: det absolut senaste inom master datahantering och enhetliga köprocesser som ger företag en samlad bild av sina kunder, produkter och ordrar och som ger kunderna en enhetlig bild av företaget. hybris programvara för omnikanaler är byggd på en enda plattform, baserad på öppna standarder som är flexibla och kan hantera obegränsad innovation. De är effektiva och kan driva de allra bästa TCO och så skalbara och utbyggbara att detta är den sista kommersiella plattform ett företag någonsin kommer att behöva. Båda ledande industrianalytikerfirmorna rankar hybris som en ”ledare” och listar dess handelsplattform bland de bästa två respektive tre på marknaden. Samma programvara finns tillgänglig för installation på plats, som on-demand eller som värdtjänst vilket ger organisationer av alla storlekar maximal flexibilitet. Över 500 företag har valt hybris, till exempel globala webbplatser inom B2B som W.W.Grainger, Rexel, General Electric, Thomson Reuters och 3M samt konsumentvarumärken som Toys“R”Us, Metro, Bridgestone, P&G, Levi's, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Nespresso och Lufthansa. hybris bedriver verksamhet i 15 länder runt om i världen. hybris är framtidens handel™. För ytterligare information gå till www.hybris.com

*Siffror som publicerats av European Multichannel and Online Trade Association

För ytterligare information kontakta:

Helena Liden

JustPR