Gamers Paradise Holding AB

Gamers Paradise etablerar Gaming Center i Stockholm city

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2004 10:44 CEST

Gamers Paradise har ingått en överenskommelse avseende en lokal i Stockholms city som kommer att inrymma bolagets första Gaming Center (datorspelanläggning) i Stockholm. Gamers Paradise har omedelbart tillträde till lokalen som är belägen i ett mycket centralt område med goda kommunikationer och hög genomströmning av människor. Etableringen är bolagets andra Gaming Center i egen regi. Projektering och ombyggnation av lokalen inleds omgående.

Etablering i Stockholm inleder Gamers Paradise expansion
I mitten av augusti 2004 öppnade Gamers Paradise sitt första Gaming Center. Detta skedde i centrala Malmö där en futuristisk lokal utrustades med 120 specialanpassade spelmaskiner av högsta prestanda. Etableringen i Stockholm innebär att Gamers Paradise inleder sin expansion på den svenska marknaden och där målet är att etablera en kedja av Gaming Centers sammanbundna av ett starkt varumärke. Varje framtida etablering kommer att ske i enlighet med det koncept som utvecklats vid Malmöanläggningen.
Förutom att driva Gaming Centers i egen regi så överväger Gamers Paradise även förvärv, franchising och försäljning av licensrättigheter som kompletterande sätt att expandera sin verksamhet.

Etableringen medför att ekonomiska stordriftfördelar uppnås
Gamers Paradise egenutvecklade systemplattform tillåter centraliserad drift av ett obegränsat antal Gaming Centers. Bolagets driftcentral är belägen i Bunkeflostrand utanför Malmö och därifrån hanteras drift, underhåll, uppgraderingar, övervakning och marknadsföring. I takt med att bolaget etablerar ytterligare Gaming Centers medför den centraliserade driften ekonomiska stordriftfördelar.

För ytterligare information kontakta:
Mats Löfgren, Verkställande direktör, Gamers Paradise Holding AB (publ)
Tel nr 0704-91 81 71, E-post mats.lofgren@gamersparadise.se

Gamers Paradise affärsidé är att utveckla marknadsledande system för centraliserad drift av Gaming Centers samt att i egen regi och via franchising driva sådana Gaming Centers. Bolagets vision är att utveckla och tillhandahålla marknadsledande och optimerade spelupplevelser samt att etablera en internationell kedja av Gaming Centers sammanhållna av ett mycket starkt varumärke. För ytterligare information om Gamers Paradise, vänligen se www.gamersparadise.se.

Bolagets aktie handlas på den auktoriserade marknadsplatsen Aktietorget. Såsom market maker har bolaget anlitat fondkommissionären Remium Securities. För kursinformation, vänligen se www.aktietorget.se. Bolaget har cirka 700 aktieägare.