Gandalf Data AB

Gandalf Data lanserar BFG Technologies i Sverige!

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 14:30 CEST

Gandalf Data lanserar BFG Technologies i Sverige!

BFG är en auktoriserad nVIDIA-partner som på mycket kort tid har blivit en av de mest respekterade leverantörerna av high end 3D-grafikkort. De är också en av två tillverkare som är först ut med den omtalande generationen av Ageia® PhysXTM-kort.

BFG levererar det som alla vill ha, men få kan erbjuda inom grafikkort - Överklockade grafikkort som ger maximerad prestanda och skapar ren glädje!

Produkterna riktar sig till de riktiga spelentusiasterna, där krav på prestanda och funktionalitet är det enda som existerar. Dessutom erbjuder de livstidsgaranti och 24-timmarssupport. Personalen på BFG sysslar själva med gaming och multimedia och förstår varför grafikkorten måste prestera så mycket mer för att förstärka användarnas spelupplevelse.

Kort och gott..... "Av spelentusiaster för spelentusiaster"

- Detta är ett naturligt steg att starta samarbete med BFG som har extrema lösningar inom grafik, vilket också är ett av Gandalfs starka produktsegment. BFG är ett snabbt växande varumärke som sticker ut med innovativa produkter samt har kanalens bästa garantivillkor. - Vi kan med stolthet presentera ett avtal som långsiktigt kommer att gynna både BFG, våra kunder och oss själva avslutar Tommy Hallberg, Sälj och Marknadschef på Gandalf Data AB.

- Vi på BFG Technologies är övertygade om att vårat avtal med Gandalf Data AB kommer öka BFGs svenska marknadsandelar dramatiskt och vi är mycket tacksamma över att få arbeta med en sådan professionell och fokuserad distributör. Gandalf Data AB valdes på grund av deras stora flexibilitet, starka marknadsförutseendeförmåga och framför allt deras otroliga handlingskraft. Som distributör har Gandalf Data AB en mycket stark position i den svenska gamingmarknaden som högkvalitetsleverantör vilket kommer väl till pass för våran marknadssatsning i Sverige avslutar Paul Davies, säljansvarig för BFG Technologies Europe.

För mer information vänligen kontakta:

Gandalf Data AB
Tommy Hallberg, Sälj- och marknadschef. E-post: tommy.hallberg@gandalf.se. Tel: 08-505 571 40

BFG Technologies Europe
Paul Davies, Säljansvarig
E-post: paul.davies@siliconhighway.co.uk

BFG Technologies är en auktoriserad NVIDIA partner som på mycket kort tid har blivit en av de mest respekterade leverantörerna av high end 3D-grafikkort. Grafikkorten riktar sig till de riktiga spelentusiasterna, där krav på prestanda och funktionalitet är det enda som existerar. Det unika med BFG är deras garantivillkor där de erbjuder livstidsgaranti och 24-timmarssupport.

Gandalf Data AB
Etablerades i Malmö 1984 och har 24 medarbetare och omsätter cirka 300 MSEK per år. Vi importerar, marknadsför och säljer IT relaterad hårdvara samt Audio/Video produkter till återförsäljare över hela landet.

Gandalf är en av Sveriges största privatägda distributörer med försäljningskontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vårt motto är - Det är människorna som gör skillnaden.