GANT Company AB

Gant noteras på den nordiska börsen i Stockholm

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2006 08:15 CEST

Idag noteras Gant på Stockholmsbörsens O-lista. Gant är det åttonde bolaget som välkomnas till den nordiska börsen i år[1].

”Jag är mycket glad att välkomna Gant till den nordiska börsen i Stockholm. Gants notering stärker vår redan starka konsumentvaru- och handelssektor ytterligare. Placerarna får ett nytt spännande investeringsalternativ”, säger Jenny Rosberg, ansvarig för bolagstjänster och emittenter, OMX.

"Det stora intresset för Gant, inte minst internationellt, är mycket glädjande och vi ser nu fram emot att få utveckla Gant både som varumärke och som noterat bolag på Stockholmsbörsen", säger Arthur Engel, VD för Gant.

En filmad intervju med Gants VD Arthur Engel finns tillgänglig via länk på www.omxgroup.com/stockholmsborsen. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/Introduktioner.

Gant får kortnamnet GANT, en handelspost motsvarar 100 aktier och bolaget ingår i sektorn Sällanköpsvaror och tjänster. Mer information om branschklassificering av Gant finns på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden/Sök/Avistainformation.

För mer information, vänligen kontakta:
Jenny Rosberg, ansvarig för bolagstjänster och emittenter, OMX 08-405 68 81
Ulrika Olofson, informationschef, Stockholmsbörsen 08-405 63 76

Om Gant
Gant är ett svenskt företag som driver och utvecklar ett internationellt livsstilsvarumärke med rötter i den amerikanska östkustens lediga kläd- och livsstil, där varumärket etablerades år 1949. Idag säljs Gant i 68 länder genom 235 fristående Gantbutiker samt drygt 4 000 utvalda återförsäljare. Kollektionerna innefattar kläder för män, kvinnor, pojkar, flickor och babies. Armbandsur, skor, glasögon, herrdofter och heminredning tillverkas på licens under varumärket GANT. Under 2005 uppgick brand sales (försäljningen i konsumentled) till 5 600 MSEK.

Om OMX
OMX är en ledande expert inom börsindustrin. OMX äger och driver den nordiska börsen i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Riga, Tallinn och Vilnius och erbjuder tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. OMX' integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för börser, clearingorganisationer, värdepapperscentraler och andra finansiella institutioner världen över. OMX är noterat på den nordiska börsen i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. För mer information, besök www.omxgroup.com

[1] EpiCept Corporation, Old Mutual, KappAhl och Gant i Stockholm. KapitalPleje och cBrain i Köpenhamn. Salcomp Plc and Ahlstrom i Helsingfors.