GANT Company AB

Gants bokslutskommuniké 2006 - information om publicering, telefonkonferens och analytikermöte

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 10:06 CET

Gant Company AB kommer att publicera sin bokslutskommuniké för år 2006 torsdagen den 22 februari 2007 kl 14.00. En kort presentation av rapporten kommer att ske vid en telefonkonferens kl 15.00 samma dag.

Deltagande i telefonkonferensen sker genom att ringa:
från
Sverige +46 (0)8 506 269 04
UK: +44 (0)20 710 863 03
USA: +1 866 676 58 63

Frukostmöte för kapitalmarknad och media
Gant inbjuder även till ett frukostmöte i Gants butik på Biblioteksgatan i Stockolm fredagen den 23 februari kl 08.00. Värdar för mötet är VD Arthur Engel och finansdirektör Henrik Fredin.

Anmälan sker direkt till Gant, kontaktperson är Louise de Verdier, bolagets informationschef.

För ytterligare information vänligen kontakta
Louise de Verdier, informationschef, telefon 08-506 760 00, louise.de.verdier@gant.com

GANT är ett svenskt företag som driver och utvecklar ett internationellt livsstilsvarumärke med rötter i den amerikanska östkustens lediga kläd- och livsstil, där varumärket etablerades år 1949. Idag säljs GANT i över 70 länder genom fler än 260 butiker fristående GANT-butiker samt drygt 4 000 utvalda återförsäljare. Kollektionerna innefattar kläder för män, kvinnor och kids. Armbandsur, skor, glasögon, herrdofter och heminredning tillverkas på licens under varumärket GANT. Under 2005 uppgick brand sales (försäljningen i konsumentled) till 5 600 MSEK. Gant Company AB är sedan mars 2006 noterat på Stockholmsbörsen.