Gar-Bo AB

Gar-Bo startar besiktningstjänst i eget namn – Gar-Bo Besiktning

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 11:15 CEST

Med det nya bolaget samlar vi upp våra besiktningstjänster under ett och samma tak samt ger oss själva möjligheten till bättre kvalitetskontroll. Försäkringskunder som låter göra en slutbesiktning via Gar-Bo får därmed ännu bättre villkor.
– Att vi utför besiktningar är ett sätt för oss att ytterligare öka tryggheten för våra kunder, säger Kenneth Gustafsson, chef Gar-Bo Besiktning AB.

Gar-Bo Besiktning utför främst slutbesiktning, tvåårsbesiktning och fortlöpande besiktning. Vi rekommenderar alla att göra en slutbesiktning vid färdigställandet av sitt bygge då det är det absolut bästa sättet att få eventuella fel åtgärdade utan extra kostnad. Med besiktning från Gar-Bo i kombination med våra andra förebyggande tjänster i Trygghetskedjan och våra försäkringar får husbyggaren de bästa förutsättningarna att minimera problem i byggprocessen.

- Att vi nu utför besiktningar i eget namn är ännu ett steg i vår ambition att göra byggandet tryggare för kunden. Vi rekommenderar våra kunder att låta genomföra löpande besiktningar genom hela byggprocessen för att på så sätt lättast upptäcka eventuella fel, säger Kenneth Gustafsson.

Enligt byggfelsförsäkringens villkor är alla fel som var besiktningsbara på slutbesiktningen undantagna från att omfattas av försäkringen. Men om du anlitar Gar-Bo Besiktning för att göra slutbesiktningen kommer vi inte att tillämpa detta undantag i försäkringen.

- Vi tar ansvar för att besiktningen blir så bra att vi själva tar risken för besiktningsmannens eventuella missar, säger Kenneth Gustafsson.

Presskontakt:
Helena Engelbrecht, kommunikatör, Gar-Bo AB
Tel: 08-545 473 85
helena.engelbrecht@gar-bo.se

Kenneth Gustafsson, chef, Gar-Bo Besiktning AB
Tel: 0511-354 391
kenneth.gustafsson@gar-bo.se

Besök även vår nya hemsida www.besiktning.gar-bo.se

Om Gar-Bo: Gar-Bo är en koncern som består av moderbolaget Gar-Bo AB; Gar-Bo Försäkring som tillhandahåller byggfelsförsäkringar, färdigställandeförsäkringar och entreprenadsäkerhetsförsäkringar för såväl småhus som flerbostadshus; Gar-Bo Service som inriktar sig speciellt på utbildning och service för privatpersoner som ska bygga hus; KA Småhus som administrerar kontrollansvariga; samt Gar-Bo Besiktning som gör besiktningar för nybyggen.