Beriksson

Gardinis cremino är bäst och näst bäst, igen

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 12:11 CET

Det är andra året i rad de vinner då de förra året även vann i finalen i London i samma tävling. Under International Chocolate Awards 2012 vann Gardini pris för deras smaksatta cremino, men då vann körsbär guld och lakrits silver. I år får de åter höga betyg men nu är det ombytta roller. Cremino är en italiensk nougat med två lager av olika kakaohalt. Gardinis cremino innehåller så hög nöthalt som 37% vilket ger en mjuk men kraftfull nötsmak. Den söta och nötiga smaken i creminon kontrasterar perfekt mot den kalabriska lakritsen och de hela körsbären. Den är krämig, mjuk och smälter i din mun. Skär gärna en tunn skiva och smaka till en kopp kaffe eller ett gott bärigt rödvin. Gardini producerar choklad och nougat med fokus på italienska smaker och deras serie med sex chokladkakor med havssalt har länge varit deras stolthet. De erbjuder även kryddchoklad och ett stort utbud av produkter med choklad och lakrits. Dessa kan du testa på lakritsfestivalerna i Stockholm och Göteborg under våren. Cremino väger 120 gram och kostar ca 80-90 kronor i välsorterade butiker och kaffér.

Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/b4c61dn9hw0yftl/BkPRe-a1k-

Läs mer på beriksson.net/vara-varumarken/gardini

Om du undrar något mejla till info@beriksson.net och ange Markus eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter.