GareDeRobe

GareDeRobe är Powerkläder, kläder som du känner dig stärkt av säger GareDeRobes kunder.

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2014 12:52 CET

I år är de 20 år sedan GareDeRobe började klä den svenska kvinnan. Detta vill vi fira med en ny höstkollektion som blickar framåt. 2be är en kollektion som både är framtagen ur det bästa av de bästa från GareDeRobe och som blickar framåt.

Den moderna kvinnan har höga krav på komfort, hållbarhet och personlig stil. Vi har skapat en bekväm kollektion med de elementen.

Den typiska GareDeRobe kvinnan har traditionellt varit ex: politiker, advokater, affärskvinnor-: kvinnor som vill känna sig bekväma i att vara klädda. Vi har aldrig tittat på ålder utan livsstil då vår kund är allt mellan 25-75

”Made in Sweden” är det inte många företag som kan skylta med länge, speciellt inte inom konfektionsbranschen. GareDeRobe designas, utvecklas och produceras i Sverige. Design och utveckling sker i Askim utanför Göteborg hemma hos Ingrid Pettersson.

Ingrid satte sig framför sin symaskin 1949 när hon var 5 år gammal. Där trivs hon som allra bäst- även idag. Ingrid är direktris dvs. kvinnlig skräddare. Något hon känner är viktigt att framhäva. Att vara designer är att vara en uppfinnare, hjulet är däremot redan uppfunnet men hantverket består. Idag tolkar vi och gör redan gjord design till vårt eget. Att hitta sin egen stil och hålla fast vid den. Ingrids motto har alltid varit passform som framhäver kvinnan i plagget och hållbarhet både inom design och kvalitet.

Läs mer på:http://garederobe.wordpress.com/

AB GareDeRobe Design kommer från Ingrid Petterssons lust till vackra kläder för kvinnan. Företaget har sedan 1994 producerat och sålt damkläder under varumärket GareDeRobe.

Märket står för kvalitet, stil, lust och uttrycker en klassisk trend som varar år från år. Precis som namnet syftar till ska kläderna vara byggstenar i garderoben. Favoriter man alltid kan plocka fram i alla sammanhang.

Ingrid Pettersson

“När jag startade GareDeRobe 1994 var mitt mål att skapa en kollektion för medvetna kvinnor, med väl genomtänkta plagg i en kvalitet och en form som håller länge och som bli favoriter i garderoben år från år”