Systembolaget AB

Garnisonen får ombyggd systembutik

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 10:07 CET

På onsdag den 9 december klockan 10.00 öppnar Systembolaget en ombyggd butik i Garnisonen, Stockholm. Butiken är en självbetjäningsbutik enligt Systembolagets nya butikskoncept.

- Eftersom Systembolaget varken driver merförsäljning eller ska lyfta fram enskilda produkter kan vi fokusera helt på att göra en så bra butik som möjligt för kunden, säger Mikael Wallteg, vice vd och försäljningsdirektör för Systembolaget.

I den nya butiken hittar kunderna enkelt bland avdelningar för de olika varugrupperna - samt en särskild plats för säsongsprodukter. Avdelningarna är tydligt indelade och skyltar guidar kunderna vilket bidrar till en känsla av butik i butiken. Varje avdelning ger dessutom en bra överblick över hela sortimentet. Det alkoholfria sortimentet har fått en förbättrad exponering vid kassalinjen. Butiken erbjuder kunderna cirka 1500 artiklar. Och önskar kunderna något som inte finns i butiken så tar vi hem det snarast möjligt utan extra kostnad för kunden.

- Det är otroligt kul att kunna ge våra kunder ännu bättre service i och med den här nya moderna butikslösningen, säger butikschefen Pia Moberg.

Öppettider Garnisonen:
Måndag – onsdag 10-18
Tordag – fredag 10-19
Lördag 10-15

Närvarande vid butiksinvigningen
Vid öppningen kommer Systembolagets vd Magdalena Gerger och områdeschef Peder Natenblad att finnas på plats i butiken. Det finns utrymme för enskilda intervjuer i samband med invigningen.

För mer information, kontakta gärna:
Presschef Lennart Agén, tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se
Områdeschef Peder Natenblad, tfn 08-503 302 54