GCE Norden AB

GCE Healthcare lanserar Clarity onlineplattform

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2018 11:49 CET

Med Clarity onlineplattform kan leverantörer av oxygen i hemmet övervaka GCE:s portabla syrgaskoncentrator, Zen-OTM, från sina uppkopplade datorer, telefoner eller surfplattor, var som helst, för att förbättra patientvården.

GCE Healthcare lanserar en säker onlineplattform som gör det möjligt för hemvårdsleverantörer att fjärrövervaka prestandan på, och patienternas användning av, GCEs Zen-O™ portabla syrgaskoncentrator.

Clarity använder smart, säker och uppkopplad teknik för att ge en mängd information till vårdgivaren, från en syrgaskoncentratorn, var de än befinner sig. Informationen som skickas är bland annat syrgasens koncentration, lokalisering och batterikapacitet. Leverantörer kan också ge sina patienter och deras familjer tillgång till plattformen, vilket ger patienterna ett extra supportnätverk.

Plattformen använder GSM och GPS i syrgaskoncentratorn för att överföra data. Detta pålitliga system innebär att syreleverantörer inte är beroende av att patienten har en Smartphone eller en Bluetooth-telefon. GCE är väl medveten om behovet av förstärkt internetsäkerhet arbetar med den högsta klassens säkerhetsprotokoll för att överföra och lagra data vid utveckling av plattformen. All data mellan den anslutna Zen-O™ och Clarity-plattformen är också krypterade.

Med Clarity kan leverantörer erbjuda förbättrad kundservice till reducerade driftskostnader. Med hjälp av Clarity från en stationär eller mobil enhet kan de lätt kontrollera hur bra den portabla syrgaskoncentratorn, Zen-O™, fungerar och få ett meddelande direkt om eventuella problem med enheten skulle uppstå.

"Med Clarity kan vårdgivarna se hur deras Zen-O™-enheter används, vilket ger dem en god överblick över hela POC-flottan och möjligheten att agera när det behövs, till exempel förutse underhåll och erbjuda proaktiva patientbesök. Clarity hjälper leverantörerna att bättre planera tid och resurser vilket minskar driftskostnaderna och framförallt levererar bättre support och vård till patienterna." sammanfattar Donald Oleforo, Produktchef för Homecare på GCE Group.

GCE håller på att utveckla ytterligare funktioner som ger kliniker möjlighet att samla kliniska patientdata samt även ansluta Zen-O lite™ ultralätta syrgaskoncentrator till Clarity-plattformen.

Läs mer på www.gcehealthcare.com/clarity.

Kontakt: Christian Borrie, VD GCE Norden AB, christian.borrie@gcegroup.com, 0703 15 27 50

GCE-gruppen är ett av världens ledande gasutrustningsföretag. Vi ser till att kunder inom healthcare, industri och laboratorier har en säker och effektiv gasförsörjning.

GCE Healthcares högkvalitativa och innovativa produkter täcker allt från medicinska gasregulatorer, och syrgaskoncentratorer till sjukvårdsutrustning för akut-, sjukhus- och hemförsörjningsmiljöer. Vårt dedikerade team av experter arbetar nära sjukvårdspersonal över hela världen för att utveckla och tillverka medicinska gaslösningar som hjälper till att leverera kvalitetsvård