HOOM AB

Ge Sveriges arkitekter något att bita i!

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 08:31 CEST

På det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM jobbar man vidare med värdeorden "kompetens" och "inspiration" och i synnerhet med ett fördjupat engagemang bland svenska arkitekter. Tidigare under året har man jobbat med arkitekterna Gert Wingårdh, Thomas Sandell, Thomas Eriksson, Olle Rex, Pål Ross, Mattias Lind och trion bakom Claesson Koivisto Rune, Mårten Claesson Eero Koivisto och Ola Rune. Nu är det dags för en kompetent triss i damer, arkitekterna Ida Wanler, Camilla Holmgren och Anna Höglund, att få ge sin syn på inspirerande arkitektur i allmänhet och köket i synnerhet.

– Arkitekter är generellt en enorm inspirationskälla för den som vill påbörja en förändringsprocess i sitt hem. Vi vill lyfta fram deras kunskap och på så sätt inspirera alla våra läsare att ta ett första steg, säger chefredaktör Micael Wiking.

Sverige och Skandinavien har en egen stil och den ska vi värna och lyfta fram. Förhållningssättet till volym, yta, byggmaterial och landskap har skapat en egen modell, något som den internationella arenan nyfiket sneglar på.

– Ge Sveriges arkitekter större projekt att bita i, gör till exempel Stockholm till en riktigt vattenstad. Bygg sådant som ger utlopp för det svenska formspråket, annorlunda projekt som skapar nyfikenhet kring Sverige som land. Vi behöver synas mer på det internationella planet, avslutar chefredaktör Micael Wiking.

......

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen | Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.