Solentro - gör en egen bok

Ge ut din egen bok via Solentro!

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 12:04 CEST

Solentro lanserar en fullskalig publiceringstjänst med 3 olika författarpaket för olika behov där Solentro bistår med tryck- och publiceringstjänster. Väljer du något av författarpaket PROFESSIONELL eller DELUXE så innebär det att din bok blir tillgänglig hos de största nätbokhandlarna i Sverige, som Bokus, och CDON med flera. Du som författare äger alltid rättigheterna till dina egna böcker, givetvis tar du del av dina böckers försäljningsintäkter!

Vad innebär detta för den enskilde författaren?

-Solentro erbjuder ett oerhört enkelt sätt för författare att få ut sina böcker på marknaden utan ekonomiska risker, författarens bok finns tillgänglig i nätbokhandeln och trycks först när en beställning sker. Inga lager behövs och författaren ligger således inte ute med pengar utan får betalt för varje såld bok istället, berättar Tobias Schildfat på Solentro.

Varför gör Solentro denna satsning?

-Vi har alltid lyssnat på våra kunder och det har under en tid funnits en stark efterfrågan på ett bra och enkelt sätt att ge ut sin egen bok. Vi är både stolta och glada över att idag kunna erbjuda just detta, berättar Hampus Schildfat på Solentro.

Solentro - gör en egen bok

Solentro grundades av bröderna Hampus & Tobias Schildfat och lanseringen skedde i början på 2008. I TV-serien Draknästet fick de stor uppmärksamhet när de nobbade drakarna och en investering på 1,5 miljoner kronor. Idag är Solentro en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden när det gäller att erbjuda möjligheten att göra en egen bok och få den tryckt och hemskickad. Vi erbjuder även författarpaket till dem som vill ge ut sina böcker. Vi bistår med tryck- och utgivningstjänster men du som författare äger alltid rättigheterna till dina egna böcker. Vår bokskapartjänst är helt webbaserad och ingen nedladdning av program behövs. Solentro finns för närvarande på svenska, tyska, danska och engelska och har kunder i 20 länder. Vår vision är att vara världens bästa plats för att göra egna böcker.

Läs mer om Solentro på www.solentro.se, för bildmaterial och ytterligare material vänligen besök www.solentro.se/press. Journalister som vill ha ytterligare information kontakta: Tobias Schildfat, 040 78 300, tobias@solentro.com