Phone House

GEAB byter namn till The Phone House

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2003 15:21 CEST

I augusti byter mobiltelefonåterförsäljaren GEAB namn till The Phone House.

The Phone House i Sverige ägs av brittiska The Carphone Warehouse och med över 1.100 butiker i Europa är vi Europas största mobiltelekomkedja och säljer cirka 360.000 telefoner/månad. I Sverige står vi för cirka 12% av marknaden.

-Att byta namn är ett naturligt steg att ta eftersom våra
butiker i resten av Europa heter The Phone House. Från den 30 augusti kommer bl a reklamfilmer med namnbytestema och vår nya symbol Mowbli, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House.

Genom det stora återförsäljarnät The Phone House har i Europa, finns det stora möjligheter att bland annat samordna inköp i stora volymer, vilket på sikt skulle göra att priserna på produkterna kan bli ännu bättre.

-Alla tjänar på effektivare inköp, marknadsföring och
försäljning genom bättre priser till kunderna. Det skulle möjligtvis vara konkurrenterna som inte gillar det i sådana fall, avslutar Daniel.

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned under "Kontakta oss".

För mer information kontakta:

Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 53 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House".