RoligaPrylar.se (Retevo AB)

Geekens bästa tips på hur du överlever sommaren

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 09:11 CEST

Geeken är den enda personen som inte är beroende av årstider. Tidigare har sommaren inte ändrat på nördens beteende mer än att man oftare drog för gardinerna för att kunna fortsätta att spela. Nya hjälpmedel har ändrat rörelsens inställning och en livsförändring kan väntas. Ta del av tipsen och få din bästa Geek-sommar någonsin.

- Jag har upptäckt att det pågår en tydlig förändring i geek-världen. Det är allt vanligare att vi syns ute i solen och sommarvärmen. Anledningen till detta beror på att utbudet av nördanpassade sommarprylar har ökat markant de senaste åren, säger Björn Ahl, äkta geek i full planeringen för en ny gamingsajt. Nörd har han varit sen han som barn såg sin första Star Wars-film på 80-talet. Att det är en hållbar livsstil är hans dotter Leia bevis på.

Rätt hjälpmedel är avgörande för om geeken kan glädjas av sommaren. Vi har bett Björn att avslöja sina tre bästa tips:

- Att börja dagen bra är A och O, därför är mitt första tips att inskaffa en bra väckarklocka som gör dig glad. Personligen har jag en Pac-Man-väckarklocka för att förgylla sommarmorgnarna. Stranden har tidigare varit en väldigt avlägsen tanke, men med rätt utrustning i form av en Star Wars-morgonrock så uppskattas den alltmer. Ta gärna med en bra bok som hela familjen kan tycka är underhållande. Just nu läser vi mycket i '1001 Video games You must play before you die', en bra bok då barnen både lär sig engelska och blir allmänbildade. Parkhäng är en bra avslutning på dagen och då är Super Mario-schacket ett självskrivet inslag.

Ibland blir sommaren trots allt för mycket, hur geekvänlig den än är, så Björn ger oss ett sista tips till geeken:

- Jag investerade i en riktig Star Wars-kapsylöppnare. När denna förändringens tid känns tuff, påminns jag då om vad som egentligen är viktigt.

Geek-rörelsen är unik på grund av den sällsynta utveckling den genomgått. Från att ha varit en rörelse som många tagit avstånd från, har geeksen nu blivit en av de mest attraktiva att tillhöra och fortsätter stadigt att växa.

Inköpsställe: RoligaPrylar.se

Roliga Prylar säljer presenter, leksaker och populärkultur på nätet. Produkter som du inte hittar någon annanstans hittar du här. Från och med sommaren 2013 är vi etablerade i hela Norden.