Karaokeparty Online Gaming AB

Gekåsprofiler investerar 3 Mkr i KaraokeParty.com

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 11:25 CEST

Göteborg, 25 september 2008. Gekåsprofilerna Kent Gustafson, Håkan Janson och Rolf Johansson investerar 3 Mkr i det svenska Internetunderhållningsföretaget Karaokeparty Online Gaming AB. Tjänsten KaraokeParty.com lanserades för bara en månad sedan och har redan blivit en av de mest besökta karaoketjänsterna på Internet med användare från hela världen.

"Vi är extremt nöjda med utvecklingen, där användandet av tjänsten har överträffat våra mest optimistiska prognoser. Med kapitaltillskottet kommer KaraokeParty kunna intensifiera expansionsplanerna och öka sångkatalogen vilket kommer göra tjänsten än mer populär", säger grundare och VD Mattias Öberg.

"Vi insåg snabbt den oerhörda potentialen i KaraokeParty.com och i företagsledningen. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med KaraokeParty och göra det till den bästa karaoketjänsten i världen", säger Kent Gustafson.

Media information

Besök http://www.karaokeparty.com/se/press eller kontakta:

Mats Fors, Business development, mats.fors@karaokeparty.com, +46(0)768-201214

Om Karaokeparty Online Gaming AB

Karaokeparty Online Gaming AB är ett svenskt företag som utvecklar och driver webbtjänster med inriktning mot musikunderhållning. Besök http://www.karaokeparty.com/se/about för mer information.

Om investerarna

Kent Gustafson, Håkan Janson och Rolf Johansson har, sedan de sålde Gekås, fungerat som affärsänglar och funnits med och utvecklat olika projekt, dels med kapital men också med sin kompetens.