Inova

Gemensam agenda för företagsstödjare i Karlstad

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2007 15:56 CEST

Nu behöver värmländska idébärare inte välja mellan inspirerande händelser. Ett nytt samarbete har startats mellan organisationer som främjar entreprenörskap i Karlstad. Syftet är att aktiviteter och datum ska synkroniseras.
- På det här sättet kan vi stöttande organisationer spara både tid och resuser, säger Amir Sajadi från Drivhuset.

Det behövs en gemensam agenda kring aktiviteter för företagare i Karlstad. Det hävdar de organisationer som den 20 augusti möttes för att gå vidare med det nya samarbetet.
- Målet är att verksamheterna ska få bättre koll på vad företagsstödjande organisationer i Karlstad arbetar med och framförallt vilka aktiviteter som är planerade, säger Sajadi.

Det är både datum och innehåll för aktiviteterna som har strukturerats. Under tre möten har representanter från Inova, Venture Cup, Drivhuset, Nyföretagarcentrum, Communicare, ALMI och Ung Företagsamhet träffats. Under mötet fick de olika organisationerna en övergripande bild av företagsstödet i Karlstad.

Under det andra mötet i våras presenterade organisationerna sina aktiviteter och planerade datum inför hösten. Agendorna sattes sedan ihop på ett sätt där krockar kunde undvikas. Dubbelbokningar har tidigare varit ett problem.
- Framförallt har entreprenörerna själva inte kunnat delta i alla de aktiviteter som de har velat eftersom de har varit tvungna att välja, säger Sajadi.

Under mötet den 20 augusti satte verksamheterna den gemensamma agendan för hösten och planerade framförallt samarbetet mer konkret.
- En del aktiviteter som var liknande har slagits ihop till en och samma. Vi kommer även att ta fram informationsmaterial som kan användas för att nå entreprenörerna, säger Sajadi.

Den gemensamma agendan kommer att publiceras på www.idejakten.nu inom kort.