Agenturföretagen

Gemensam modevecka i augusti 2011

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 16:48 CET

För att stärka Stockholm som modestad, har arrangörerna av Stockholms olika modeveckor enats om att samverka i schemaläggningen av respektive arrangemang under kommande säsonger. Två gånger per år, med start från augusti 2011, planeras respektive event till en och samma vecka. I augusti 2011 gäller vecka 32, 8-14 augusti.

I februari ligger veckorna kvar som planerat; under vecka 5 och vecka 6. Mercedes-Benz Fashion Week, arrangeras under början av vecka 5, den 31 januari- 2 februari 2011, av Association of Swedish Fashion Brands (ASFB) i samarbete med Berns.

Vecka 6, 7-13 februari 2011, anordnas Stockholm Fashion Week, som är inköpsvecka för bland annat Stockholm Modecenter, Nordens Sko och Väskmässa, Stockholm Skohus, Bomullsbörsen och Boutique Fräsch.

För frågor vänligen kontakta respektive organisations pressansvariga:

• Stockholm Fashion Week/Svenska Moderådet, Helena Mellström, tel: 08 411 77 54, mail: helena@moderadet.se

• Mercedes-Benz Fashion Week/ASFB, Anna Eriksson, tel: 0760 29 77 27, mail: anna@asfb.se

• Stockholm Modecenter Thomas Jonasson, tel: 08 555 148 55, mail: thomas.jonasson@modecenter.se

• Boutique Fräsh, Jonas Wiehager, tel: 0704 15 35 75 mail: jonas@boutiquefrasch.com

• Bomullsbörsen, Nordic Shoe & Bagfair, Stockholm Skohus, Helena Waker, tel: 08-411 00 22, mail: helena.waker@agenturforetagen.se

Agenturföretagen är en medlemsägd branschorganisation som verkar för att öka handeln för agenter och distributörer i Sverige och internationellt.

På uppdrag av medlemmarna organiserar Agenturföretagen olika mötesplatser, däribland Bomullsbörsen, Preview Fabrics & Accessories, Nordic Fabric Fair, Nordic Shoe & Bag Fair samt handelshuset Stockholms Skohus sedan grundandet 2009.

Agenturföretagen startades 1914 och är aktiv inom Internationella Handelskammaren och IUCAB (International Union of Commercial Agents and Brokers), ett internationellt nätverk för agenter och distributörer.

www.agenturforetagen.se