TUK AB

Generationsanpassat ledarskap nominerad till Årets ledarskapsbok!

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 15:17 CET

Sveriges HR-förening utser varje år Sveriges bästa ledarskapsbok och till tävlingen nomineras ett tiotal böcker som tävlar om titeln. Många skickar in egna bidrag för att bli nominerade men i år efterfrågades Linus Jonkmans bok, Generationsanpassat ledarskap, direkt av tävlingsledningen. Ett stort erkännande för Karlstadförlaget TUK Förlag som ger ut böcker om praktiskt ledarskap.

– Det känns naturligtvis väldigt roligt att våra böcker från TUK Förlag inte bara är så omtyckta att de tävlar om den här sortens pris utan till och med efterfrågas om att delta. Bättre kvalitetsstämpel för vår utgivning än så här kan man inte få, säger Tomas Gustavsson, vd för TUK Förlag

Boken Generationsanpassat ledarskap visar vikten av att ta hänsyn till medarbetares förväntningar baserat på vilken tid de växt upp i. Den tar upp konkreta verktyg för ledare som leder människor från olika generationer. Många böcker på sistone har fokuserat på vilken sorts ledarskap som gäller för den kommande generationen på arbetsmarknaden, generation Y. Såhär säger Linus om sin bok:
– Visst är det viktigt att urskilja ledarskapet för generation Y men som ledare behöver du verktyg för att hantera människor med alla sorters bakgrund. Människor formas av sin omvärld och den tid man är uppväxt i präglar människors förväntningar, förhoppningar och antaganden. Min bok försöker nyansera bilden till att visa alla generationer på arbetsmarknaden, säger Linus Jonkman.

Titel: Generationsanpassat ledarskap

Förlag: TUK Förlag AB

ISBN: 9789186419141

Boken kan köpas av bokhandlare, beställas av TUK Förlag AB (www.tuk.se) eller via internetboklådor.

TUK Förlag AB ger ut praktisk ledarskapslitteratur.

Östra Kanalgatan 10, 652 20 KARLSTAD, Tel 054 – 527 82 00, www.tuk.se

TUK står får Träning, Utbildning och Kunskap.

Kontaktperson: Tomas Gustavsson, 0708 – 39 63 03, tomas@tuk.se

TUK Förlag - praktiskt om ledarskap