Lemontree Enterprise Solutions AB

Genom eGo är Haparanda Stad nominerad till eDiamond award

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 16:10 CEST

Haparanda skapar det papperslösa kontoret med hjälp av eGo – komplett och okomplicerad e-förvaltning i molnet – nu är de nominerade till eDiamond award

eDimond Award delas ut under eFörvaltningsdagarna i oktober till den organisation som under året utvecklat tjänster som underlättat kontakten för medborgare och företagare med fokus på nytta i sparad tid eller pengar för den externa intressenten.

Under 2012 har Lemontree implementerat eGo i kommunen och nu är visionen inom räckhåll – Haparanda Stad ska bli den första pappersfria kommunen i Sverige! Det är ett av kommundirektören, Patrik Ojas mål.

"Jag vill leverera kvalitet till kommuninvånarna genom att ge alla som bor i Haparanda möjlighet att arbeta mer digitalt. Inom Haparanda Stad har vi redan infriat ett mer digitalt sätt att arbeta på och vi följer visionen om att bli en pappersfri kommun", säger Patrik Oja, kommundirektör i Haparanda Stad.

Genom att ansluta sig till eGo har Haparanda tagit ett viktigt steg för att infria målet om en pappersfri kommun.

HÄR hittar du alla nominerade till eDiamond award.

För ytterligare information:

Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree är en lösningsleverantör som levererar ledande lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders lönsamhet.
Lemontrees framgång är intimt förknippad med vår erfarenhet och vår förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.