Mactive AB

Genombrott för AdBase III i Skandinavien

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2006 16:43 CET

Under tredje kvartalet tog Mactive affärer i Sverige, Norge och Danmark med det nya annonssystemet AdBase III. I Sverige valde Norrköpings Tidningar AdBase III för att hantera annonsförsäljning och -produktion till samtliga sina sex tidningar. Dessa kommer att ligga i en och samma databas coh driftas från Norrköping. Koncernen kommer att hantera annonser i samtliga media, tidning, radio, teve och internet.

I Danmark valde den nystartade gratistidningen, Nyhedsavisen, AdBase III för att effektivt kunna hantera annonsförsäljning och tidningsproduktion. Valet föll på AdBase III som ett system som är modernt och lättinstallerat med en leverantör som har ambitionen att följa med i de snabba förändringar som branschen genomgår.

Hallingdölen i Norge tog beslut om att få över stora delar av personalen på PC och valet av nytt annonssytem föll då på Mactives AdBase III. Hallingdölen har varit kund hos Mactive i många år och väljer att fortsätta det goda samarbetet genom att ta nästa generations annonssystem i drift. Hallingdölen använde tidigare AdBase XE från Mactive.

“Vi är mycket nöjda med det genomslag vi nu fått med AdBase III på den skandinaviska marknaden. Det goda betyg vi får från våra trogna kunder tillsammans med de unika lösningar som AdBase III medför sporrar oss till att ytterligare anstränga oss att ligga i framkant av annonssystemsutvecklingen”, säger Jonas Bringe, marknadschef på Mactive.