April System Design AB

Genombrott för svensk säkerhetsteknologi i amerikanska fastighetsbranchen

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2007 08:00 CEST

Stockholm, 19 augusti 2007: DynaPass från det svenska utvecklingsbolaget April System Design levererar engångslösenord via SMS. Bolagets amerikanska partner Clareity Security arbetar med säkerhetslösningar för mäklare inom fastighetsbranchen och har integrerat DynaPass i sin SAFEMLS-lösning. I början av året fick medlemmarna i Pinellas Realtor Organization möjligheten att använda SMS i stället för speciella dosor för lösenord, med mycket positivt resultat. "Vårt mål var att erbjuda användarna en enkel och bekväm autentiseringslösning", säger Gregg Larson, VD på Clareity Security. "Ett par minuter efter det att en användare registrerat sig för SMS-lösningen är de i gång eftersom lösningen fungerar på alla mobiltelefoner och inte kräver några inställningar eller installationer", fortsätter Larson. Clareity Security har idag cirka 15.000 SMS-användare och uppskattar potentialen inom den amerikanska fastighetsbranchen till 2 miljoner användare.

"I Clareity har vi en fantastisk partner - deras branchkunskap och vår patenterade lösning är en framgångsrik kombination", säger Björn Karlsson, VD April System Design. "Nästa branch på tur är finansbranchen där DynaPass passar perfekt", fortsätter Karlsson.

Statiska lösenord är ett gissel för IT-avdelningar och leverantörer av on-linetjänster. DynaPass är ett lättanvänt och kostnadseffektivt sätt att lösa det problemet på, utan att behöva utrusta användarna med speciella dosor för lösenord.

För mer information kontakta Björn Karlsson, 070-565 01 25 eller bjorn@april.se.

April System Design utvecklar program för kommunikation och säkerhet. Bolaget med säte i Solna har sålt fler än 700.000 programvarulicenser. Besök www.april.se för mer information.