Eurovip Group

Genombrottsaffärer för Sportsponsor-koncernen

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 10:29 CET

Sportsponsors dotterbolag Splashi Nordic AB har tecknat avtal med 2 st av varandra oberoende aktörer. Avtalen är ett genombrott för Splashis koncept och bedöms leda till flera affärer inom samma segment.

Det är kombinationen av Splashis affärskoncept och systerföretaget Eurovips teknik som möjliggjort dessa affärer. Affärsuppgörelserna innefattar kommunikation och marknadsföring via mobiltelefon och värdet på dessa ordrar beräknas uppgå till ca 2 500 000 kr.

För ytterligare information, kontakta:
Jan Sjödin, Vd, Sportsponsor AB. Tfn: 044-590 51 50, 0708-97 00 50, e-post: jan.sjodin@sportsponsor.se

www.sportsponsor.se
www.splashinordic.com

Om Sportsponsor AB
Sportsponsor AB utvecklar nya intäktsmodeller anpassade för ideella föreningar och organisationer. Föreningskortet är ett nytt bonuskort som lanserades under andra halvåret 2005 och som ger Sveriges ideella föreningar och hjälporganisationer som Svenska Naturskyddsföreningen och Röda korset extra intäkter. De butiker och företag som är anslutna till Föreningskortet lämnar bonus på köpesumman och kortinnehavaren bestämmer själv vilken förening eller organisation som den skall tillfalla. Dotterbolaget Eurovip, som förvärvades i oktober 2005, är en ledande leverantör av system för marknadskommunikation. Genom kundlojalitetsprogrammet Daylight kan butiker kommunicera individuella kampanjer och anpassade erbjudanden till sina medlemmar med till exempel e-post, DR och SMS.

Om Splashi Nordic AB
Splashi Nordic AB levererar mobil underhållning som ringsignaler, bilder och spel och har sedan bildandet 2004 hunnit bli en populär ungdomsportal för kostnadsfri nedladdning till mobiltelefoner. Splashi erbjuder också olika former av marknadsföringstjänster för företag, till exempel genomförande av marknadsundersökningar via mobiltelefon, och en plattform för hantering av digitala värdekuponger. Splashi Nordic AB har ett samarbetsavtal med Kuponginlösen AB om inlösen av elektroniska värdekuponger.