ITAB Shop Concept

Genombrottsorder för ITAB på apoteksmarknaden

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 11:01 CET

ITAB Shop Concept har via dotterbolag tecknat avtal med en av de större internationella aktörerna avseende leveranser av apoteksinredning för den svenska och norska marknaden. Avtalet gäller för 2,5 år såväl i Sverige som Norge.

Ordervärdet beräknas till ca 50 Mkr per år varav merparten i Sverige. Avtalet kommer ge ökade produktions- och försäljningsvolymer till ITABs enheter i Sverige och Norge.

Ordern är av stor betydelse för ITAB och är bland de första leveranserna efter beslut om avreglering av den svenska apoteksmarknaden.

För ytterligare information, tag kontakt med:
ITAB Shop Concept AB
VD/CEO Ulf Rostedt
Mobil: 0706-948682

Box 9054, SE-550 09 JÖNKÖPING
Telefon: +46 [0]36 31 73 00
info@itab.se, www.itab.se

ITAB levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen har cirka 1.500 anställda och omsatte 3.4 miljarder sek under 2008.