Petré Event & PR AB

George Harris besöker Stockholm på galapremiären av "Harry Potter och Dödsrelikerna - Del 1"!

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 18:03 CET

George Harris började sin långa filmkarriär tillsammans med Sandrew Metronome i Sverige 1969 med filmen Gladiatorerna. Sedan dess har han jobbat tillsammans med många av filmvärldens största namn såsom  Ridley Scott (i Black Hawk Down), Steven Spielberg (Jakten på den försvunna skatten) m fl. Senare tids filmer inkluderar Tolken, Layer Cake m fl.HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA – DEL 1 är regisserad av David Yates, som tidigare gjort bl a ”The Girl in the Café”, ”State of Play” och två tidigare Harry Potter filmer; ”Harry Potter och Fenixorden” samt ”Harry Potter och Halvblodsprinsen”. Daniel Radcliffe, Rupert Grint och Emma Watson repriserar sina roller som Harry, Ron och Hermione.

HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA – DEL 1 har världspremiär den 17 november.

Utöver själva galatillfället den 16 november finns det begränsad möjlighet till separat intervju med George Harris tidigare samma dag.Är du intresserad? Hör av dig omgående till: Jessica.wilen@sandrewmetronome.com 08-762 17 54, 0708-551707. För information om galan, kontakta Petré event: 08-410 508 31,
alt 08-410 508 30

Bilder och trailer finns på: www.sandrewmetronome.se (presstext och ljudklipp kommer inom kort). Kolla även in: www.harrypotter.se