Riksdagen

Georgiens president besöker riksdagen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2008 13:58 CET

Förste vice talman Jan Björkman tar torsdagen den 30 oktober emot Georgiens president Micheil Saakasjvili i riksdagen. Diskussionen kommer bland annat att handla om den aktuella utvecklingen i Georgien. Göran Lennmarker (m), ordförande i utrikesutskottet, och Susanne Eberstein (s), vice ordförande i EU-nämnden, deltar i mötet tillsammans med ledamöter från utskottet respektive nämnden. Även ledamöter från försvarsutskottet deltar i mötet. I delegationen från Georgien ingår, förutom presidenten, bland andra flera ministrar i Georgiens regering och Georgiens ambassadör i Sverige. Program 10.45 Förste vice talman Jan Björkman tar emot president Saakasjvili på Riksplan - fototillfälle 10.50 - 11.40 Möte (Talmanskonferensen, RV3) 11.45 - 12.00 Presidenten har enskild överläggning med Göran Lennmarker, i Lennmarkers egenskap av OSSE:s särskilda sändebud till Georgien För mer information kontakta presschef Alf Lindberg, mobil 070-537 29 00, eller Lars Starell, internationella kansliet, mobil 070-376 06 80.

Pernilla Eldblom
Pressekreterare, tfn 08-786 40 16, 070-531 04 81