Elektronix NG AB

GeoVision släpper gratis kameraövervakningsplattform v8.4.

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 14:40 CEST

GeoVision Inc, ledande leverantör av digital videoövervakning och smarta analytiska system, släpper nu version 8.4 programpaket med digital matrix funktion. Den avancerade digital matrixen tillåter maximalt 8 videomonitorer som ska anslutas för realtidsvisning av flera kanaler, automatiskt kanalskanner och video pop-up-varningar.

GeoVision levererar en gratis medföljande 32-kanals Digital Matrix fullt utrustad GV-NVR v8.4 med Geovisions IP-kameror och videoservrar. Det finns även gratis iPhone och BlackBerry stöd gör det möjligt för användare att fjärrstyra live-video, starta eller stoppa övervakning eller utlösa larm på larmsystemet direkt från sina telefoner.

GV-NVR v8.4 är kompatibel med ONVIF och PSIA standarder och stödjer de flesta kameratillverkare på marknaden.

GV-NVR v8.4 ger en smart dubbel strömning teknik för att lösa problemet med live visning av många multi-megapixel IP-kameror. Tekniken utnyttjar mycket av fördelarna med olika upplösning på dubbla strömmar från Triple CODEC av GeoVision megapixel IP-kameror.

8.4 versionen har stöd GeoVision 360-graders fisheye IP-kamera ”de-wrapping” teknik för flera olika vyer av live visning, fjärrövervakning och uppspelning, vilket gör visning från alla bildvinkeln och zoomnivåer av olika användare utan döda vinklar.

GeoVision släpper över 20 modeller av IP-kameror av olika typer och upplösningar från 1.3M, 1.3M Låg lux, 2M, 3M, 5M till 10m. Med 1,3 Låg lux-serien så får du ett ett extremt mörkerseende. Några av modellerna är byggda i med IR LED. GeoVision släpper också en 360-graders fisheye IP-kameror med 1,3 och 4 miljoner upplösning.

Som extra tillbehör har Geovision har lösningar för fordonsövervakning med GPS-mottagare och livevideo kan användare ständigt få lokaliseringsdata i realtid på fordons vägval, hastighet, kontroll av rutt, utanför områdeslarm.. . osv., Systemet kan också integrera byggnads planritningar för snabb åtkomst.

Det Många avancerade video analytiska funktioner i v8.4 mjukvaran. Funktioner som analysera hur mycket folk som rör sig i ett flertal kameror.Till exempel en butik för att veta hur kunderna rör sig i butiken. Detta går sedan att plocka ut i olika grafer från flera butiker till ett centraltgränsnsitt.

Kameran kan automatisk upptäcka folksamlingar och automatiskt meddela säkerhetsvakter för att säkerställa den allmänna säkerheten.

För mer info om GeoVision v8.4 programvaran kontakta 08-544 734 00 Svensk distributör

Svensk distributör

Svensk Säkerhetsvideo

Om Svensk Säkerhetsvideo