Active Outfit

Gerber och Bear Grylls släpper 7 nya produkter

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2013 23:19 CET

Active Outfit presenterar 7 nya produkter från Gerber Bear Grylls överlevnadsserie.

Samarbetet mellan knivtillverkaren Gerber och den våghalsige överlevnadsexperten Bear Grylls fortsätter att utvecklas och under 2013 kommer sju nya produkter att släppas i serien som bl.a. innehåller världens mest sålda kniv.

Gerber har tillverkat knivar sedan 1939 men är idag mest känt som en högkvalitativ tillverkare av multiverktyg. Sedan några år tillbaka har man lanserat en serie produkter tillsammans med överlevnadsprofilen Bear Grylls som gjort sig ett stort namn världen över med sin bakgrund som SAS-soldat, en mängd världsrekord (bl.a. som en av de yngsta britterna någonsin att bestiga Mt. Everest, 23 år gammal) och som ambassadör för den engelska scoutkåren.

Active Outfit har sedan tidigare ett komplett utbud av produkterna i serien och introducerar nu sju nya modeller i sortimentet.

"Vi är glada att ha Bear Grylls-produkterna i sortimentet. Gerbers samarbete med Bear Grylls har varit mycket uppskattat av våra kunder och det är roligt att se hur företaget fortsätter att driva en innovativ produktutveckling." säger Victor Wennerholm (VD).

På Active Outfits blogg finns en grundligare presentation av de nya modellerna.

För mer information, kontakta Victor Wennerholm (VD).
Mail: victor@activeoutfit.se
Telefon: 08-515 100 06

Active Outfit är en ehandel med ett brett utbud av de bästa varumärkena inom jakt och friluftsliv, med fokus på ”hårdvara”.

Idén är att tillhandahålla den bästa utrustningen för människor med en aktiv fritid, med fokus på jakt och friluftsliv. Erbjudande innebär också personlig service, snabba leveranser, konkurrenskraftiga priser och god produktkännedom på en lättöverskådlig och informativ plattform.

Active Outfit säljer produkter från varumärken såsom Albecom, Buck Knives, Bushnell, EKA Knivar, Fällkniven, Garmin, Gerber, Hoppe's, Icom, Leatherman, Luminox, Maglite, Nor-Lyx, Optimus, Ortovox, Peltor, Profsafe, Sigg, Steiner, Streamlight, Victorinox, Wenger med flera.