Note AB

Gert Larsson ny VD i NOTE Lund

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 13:19 CET

Det står nu klart att Gert Larsson, som närmast kommer från det högteknologiska utvecklings- och tillverkningsföretaget Nolato, har anställts som VD för NOTE Lund. Larsson tillträder sin nya tjänst den 1 februari 2007.

”Det är med stor tillfredsställelse jag konstaterar att Gert Larsson blir NOTE Lunds nye VD. Jag är övertygad om att hans kompetens kommer vara ett värdefullt bidrag för NOTE. Även hans strategiska och operativa erfarenhet kommer att vara till stor nytta i arbetet med att förstärka NOTE Lunds position på EMS-marknaden i Öresundsregionen. Det gläder mig att vi har hittat en handlingskraftig ledare med gedigen erfarenhet från både försäljning, produktion, inköp och logistik, fortsätter Arne Forslund.

Gert Larsson är 43 år och kommer senast från Nolato och tjänsten som Vice VD med ansvar för marknad, försäljning och projekt för deras ungerska verksamhet. Han har tidigare inom Nolato innehaft befattningar som inköps- och logistikdirektör samt kvalitets- och miljöchef. Dessförinnan arbetade Larsson för Volvo Personvagnar med produktionsledning, projektledning, försäljning och inköp.

Nuvarande VD Ulf Karlsson fortsätter sin anställning som VD på NOTE Lund till och med den 31/1-2007.

För ytterligare information, kontakta:
Arne Forslund, VD och koncernchef NOTE AB, tel. +46 (0)8 568 990 07, +46 (0)705 477 477
Annelie Wirdefeldt, IR/informationschef NOTE AB, tel. +46 (0)8 568 990 01,

Om NOTE
”Vår affärsidé är att, nära våra kunder, producera elektronik från design till eftermarknad.”
NOTE är en av Nordens ledande kontraktstillverkare av elektronik och finns etablerat i Sverige, Norge, Finland, Estland, Litauen och Polen. Nettoomsättningen för år 2005 uppgick till 1 500 MSEK och antalet anställda i koncernen uppgår till cirka 1100. Läs mer på www.note.se