Gert Strand AB

Gert Strand AB lanserar Druvpulversats efter nytt koncept – först i Sverige!

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 11:38 CEST

Med 35 års erfarenhet och kvalitetstänkande har Gert Strand AB tagit fram den nya Druvpulversatsen som är av en kvalitet som troligtvis aldrig tidigare sålts i Sverige. Druvpulveret köps av en vingård som tillverkar ett karaktärsfyllt vitt Druvvin av just detta pulver. Tekniken bakom är inget vingårdarna skyltar med och Druvpulvret fungerar bara på vitt vin. Det kostar att torka druvorna men resultatet blir en produkt som ger mer karaktär i vinet.

Det Vita Druvpulversatsvinet (bild här) är ett halvtorrt, friskt och karaktärsfyllt vin. Passar utmärkt som sällskapsvin och till mat men också gott att dricka som det är. Sockertillsats 4 kg. En Druvinsats ger 23 liter eller 30 flaskor a 75 cl.

Vad Gert Strand gjort är att använda så bra naturliga ingredienser som går att anskaffa! Gert Strand AB säljer ingredienser till vinindustrin enbart på kvalitet och har genom åren fått kontakter inom tillverkning och vinindustri som ingen annan har. Man har en särskild sajt för industrin som heter Distillery-Yeast.com där man också säljer kvalitetsprodukter till vinindustrin. Ofta när ingen annan kan hjälpa kommer kunderna till Gert Strand AB som med sin kunskap hjälper kunderna att få fram den bästa kvaliteten på ingredienserna för deras tillverkning.

- Druvpulvervinsatsen ger ett vin med karaktär och bli inte förvånad om vinet uppfattas som ett kommersiellt vin i 60-70 kr klassen, säger säljaren Thomas Ström, säljare på Gert Strand AB, och fortsätter. Så länge man följer receptet får man ett unikt gott vin som inte finns att köpa på Systembolaget.

Idag är Gert Strand AB leverantörer till ledande vingårdar med större förpackningar och har kontakter inom vinindustrin som ingen annan har.

De nya Druvpulversatserna och övriga Vinsatser finns att köpa i välsorterade butiker och på allt-fraktfritt.com.

För ytterligare information:
Thomas Ström
Epost: thomas@gertstrand.se
Fax 040-18 30 25
www.gertstrand.se

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer essenser och jäst till bryggerier, vinindustrin och destillerier över hela världen.
Många produkter packas också i konsumentpack och tillverkas med Private
Labeling.