Gestrike Media AB

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 15:19 CET

Gävle 2007-02-15

Gestrike Magasinet ökar upplagan 2007

Gestrike Magasinet kommer under 2007 att distribueras till alla hushåll och kontor i hela Gästrikland och Älvkarleby kommun. Tidigare har endast sommar- och vinternumren haft den stora upplagan av 85.000 exemplar men nu känns tiden mogen att ta det här steget för alla årets utgåvor, säger Joe Formgren, ansvarig utgivare och grundare av tidningen.

– I och med det här steget etablerar vi Gestrike Magasinet som en av Sveriges allra största gratistidningar och av de traditionella annonsbladen finns enligt våra undersökningar inget som har en egen upplaga i den här storleken.
Vi är mycket glada och stolta över våra samarbetsparners stora stöd i kombination med ett utökat samarbete med flera kommuner och andra offentliga aktörer som tillsammans har gjort det möjligt att som enda periodiska tidskrift distribuera Gestrike Magasinet till alla hushåll och kontor i Gästrikland och Älvkarleby kommun.

– Gestrike Magasinets grundidé är att erbjuda en publikation med samma höga uppmärksamhetsvärde och livslängd som ett traditionellt annonsblad. Detta i kombination med magasinskvalitet och ett lokalt innehåll som fångar läsarnas intresse. Vårt publicistiska uppdrag är att arbeta för samverkan och kommunikation i regionen genom att i första hand publicera redaktionellt material som lyfter fram det mesta och det bästa av allt det positiva som sker i vår del av landet.

För mer information kontakta:
Joe Formgren
Ansvarig utgivare