Southside Stories

Get Digital nominerad till Årets hr-bok

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 17:06 CET

Juryn för Årets hr-bok har utsett 2016 års tio bästa hr-böcker, och bland de nominerade finns Get Digital or die trying av Arash Gilan och Jonas Hammarberg.

"Vi är förstås oerhört stolta över nomineringen till Årets hr-bok." kommenterar författarna, "2016 var året då digitaliseringen hamnade på varje ledningsgrupps agenda och 2017 är året då alla som ännu inte påbörjat resan startar med full kraft. Försäljningssuccén visar att detta i högsta grad är en ledarskapsfråga, där många söker hjälp i hur man faktiskt gör den digitala transformationen framgångsrik. I en värld av digitalisering är vi människor fortfarande människor, som behöver människor för att göra resan. Därför har ledarskap, kultur och det mänskliga perspektivet aldrig varit viktigare, än vad det är just nu."

Sveriges HR-förening och tidningen Personal & Ledarskap står bakom utmärkelsen Årets hr-bok, som delas ut den 9 maj på Vasateatern i Stockholm under eventet Hr. Nu.

Juryns motivering: Denna bok tar med läsarna på en resa där de lär sig se digitaliseringen som en möjlighet snarare än som ett hot. En handbok som alla chefer behöver för att ta sig an och fullfölja sin digitala resa. Den beskriver hur en organisation kan jobba strategiskt med digitalisering och samtidigt få medarbetarna med sig. Företagen måste hänga på om de inte ska bli akterseglade.

Kalla Kulor Förlag är ett smart, snabbväxande och oberoende förlag som startades 2001 för att göra världen lite bättre och ha roligt under tiden. Vi ger ut samhällsdebatt, musikbiografier, popkultur, satir samt originell skönlitteratur.