Geveo AB

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 10:31 CEST

Pressmeddelande 5 juni

GEVEO ETT AV TOLV SVENSKA UNGA TEKNIKFÖRETAG PÅ LE WEB

Idag deltar Geveo som ett av tolv lovande svenska unga teknikföretag på internetkonferensen Le Web i London. Bakom initiativet står Business Sweden.

- Le Web är ett av de viktigaste forumen för digitala affärer i Europa. Vi deltar för att möta potentiella investerare, partners och kunder, för att berätta vad vi gör och hur vi vill ändra marknaden för grafisk design, säger Tommie Cau, VD på Geveo.

Löser växande globalt problem

Geveo, som erbjuder ett webbaserat Gör-Det-Själv verktyg för grafisk design, finns idag i Sverige men ser världen som sin marknad när fler företag oh organisationer vill se mer professionella ut.

- I dagens samhälle är kommunikation, varumärken och design frågor som berör alla organisationer. Vi blev förra året utvalda till Start-up of the Year i Sverige just för vår nischade tjänst som löser ett växande globalt problem och ger många möjligheter för både tillväxt och vidareutveckling, säger Tommie Cau.

Idag erbjuder Geveo en tjänst för stora organisationer, men den stora tillväxtpotentialen finns i segmentet små och medelstora företag. Målet är att göra professionell grafisk design lättillgänglig och användbar för alla. Därför är tjänsten helt webbaserad och företaget utvecklar just nu en gratisversion.

Träffar brittiska riskkapitalister

Igår tisdag träffade Geveo och de andra svenska unga teknikföretagen utvalda riskkapitalister för ett exklusivt evenemang på Svenska ambassaden i London.

- Intresset för svenska start-ups är stort just nu och den här typen av forum är perfekta. Det bäddar för bra dialoger i mindre grupper. Vi upplever också att intresset för B2B tjänster ökar, vilket är väldigt roligt för oss, säger Tommie Cau.

Geveo planerar sin första stora finansieringsrunda mot slutet av året men tar ändå samtalet med de tunga investerarna i London med ro.

- Vi söker ju inte deras pengar just nu. Vi vill bara träffas och berätta vad vi håller på med och vad vi planerar framåt, vilket känns bra. Vi är här för att knyta kontakter, lära av andra och ha roligt, säger Tommie Cau.

Kontakt:Tommie Cau, VD Geveo AB, tommie@geveo.se, +46 702607093, twitter.com/tommiecau, www.geveo.se

Geveo AB är ett Stockholmsbaserat webbföretag som gör professionell grafisk design lättillgänglig och användbar för alla. Med en molntjänst för att omvandla grafisk design till lättillgängliga och lättanvända mallar hjälper Geveo icke-professionella användare att skapa eget snyggt material utan professionell hjälp.

Mer information på www.geveo.se.