Universal Music Sweden

Ghost går guld med senaste albumet Infestissumam

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2014 12:36 CEST

Polydor Sweden/Reaktor Recordings är väldigt stolta över att  kunna tillkännage att Ghosts senaste album "Infestissumam" passerat gränsen för Guld i Sverige.

Få band inom rock- och metalvärlden har varit nära de massiva framgångar som Ghost skördat de senaste åren. Senaste albumet Infestissumam har vunnit alla utmärkelser ett metal-album kan få i Sverige – pris för ”årets hårdrock/metal” på Grammis och P3 Guld, utmärkelsen ”årets album” i Sweden Rock Magazine och Close-Up samt storvinnare på Bandit Rock Awards med inte mindre än tre vinster.  Nu är det även officiellt att Infestissumam passerat gränsen för Guld i Sverige.

Bandet tog emot utmärkelsen i samband med spelningen på Gröna Lund i Stockholm.

För mer info kontakta;  Love.Appelgren@umusic.com