Ax & Lin

Giftfri hudvård till alla barn!

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 14:08 CEST

Gaia vill göra det enkelt och självklart att välja giftrfritt!Visionen för GAIA är att de ska vara förstahandsvalet gällande naturlig hudvård. Målet är helt enkelt att människor ska välja
ekologiskt framför konventionell hudvård.
Gaias mission blev:
Att skapa naturliga och ekologiska produkter som också är lämpliga för känslig hud
Att välja certifierade ekologiska ingredienser för deras specifika egenskaper för huden snarare än bara för att de är
"certifierat ekologiska"
Att försäkra sig om att de fungerar lika bra som konventionell hudvård(annars kommer inte folk att köpa dem)
Att göra dem tillgängliga för alla, till lägsta möjliga pris utan att kompromissa med kvaliteten.
Att säkerställa minimal miljöpåverkan
Genom forskning vet vi att om långsiktighet och en naturlig livsstil verkar för svår, dyr och jobbig att uppnå - kommer folk inte
att förändras. De allra flesta konsumenter vill inte få information om de tekniska detaljerna i samband med att vara
miljövänliga, naturliga eller ekologiska - så länge som det naturliga och ekologiska produkterna fungerar och har ett rimligt pris
så kommer folk också att köpa dem.
Vi vet också människor föredrar att köpa produkter från företag som är medvetna och har som mål att minska sin påverkan på
planeten.
Vi har lärt oss att konsumenterna också är mycket måna om att få korrekt information beträffande ekologiska produkter i
marknadsföringssammanhang. Många har erfarenhet av företag som “justerat sanningen” lite om hur den ekologiska produkten
egentligen är, och känner sig lurade. Dessa konsumenter blir väldigt trogna företag som ALLTID tillhandahåller sanningsenlig
information.

// Ax & Lin

Vi erbjuder dig en fantastisk serie skapad i samklang med den australiensiska naturen. Hudvårdsmärket GAIA är skapad med familjen, framförallt barnen och därmed framtiden i fokus och GAIA betyder just: ”Själen hos moder jord”.Låt ekologiska ingredienser från Australiens underbara natur skonsamt och varsamt skapa balans hos din hud, din kropp och din själ.