Louder

Giganterna intar Stockholm Stadion den 20 november

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 15:17 CEST

För femte året i rad bjuder Stadium Winter Jam på en heldag med otroliga uppvisningar av världens främsta snowboard- och skidåkare. Fast Freestyle-skidtävlingen ”Peak Performance King of Style” och snowboard-hopptävlingen ”LG FIS Snowboard World Cup” med sina tunga namn, är inte det enda som lockar till underhållning. Fri entré hela dagen, Sveriges enda vintersportmässa, FMX show, prova-på-aktiviteter och skön musik bidrar till en familjefest och ett publiktevent utöver det vanliga.

Förra årets publiksiffra talar sitt tydliga språk, då besöktes Stadion av 25 000 besökare från hela världen men i år siktar Living Marketing-byrån Louder tillsammans med sina partners ännu högre. Till och med hoppet har förlängts med fyra meter och är nu världens största cityhopp, där åkarna förväntas flyga ca 30 meter långt.

Stadium Winter Jam är Sveriges främsta event hos media med alla sina varierande upplevelser. För att på bästa sätt kunna hjälpa till med ackrediteringar, åkarintervjuer, bildmaterial, information om eventet och presskonferensen kontaktar ni PR-ansvariga Greta Sjöbom. Uppdateringar och pressmeddelanden kommer att skickas ut löpande tills dess att tävlingarna är avgjorda.

Kontakt:

Greta Sjöbom, PR-ansvarig, Louder

+46 702 359865

greta.sjobom@louder.se

Arrangör:

Louder

Partners Stadium Winter Jam 2010:

Stadium

Peak Performance