Visto förlag

Giraffen som vill bli älskad

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2019 10:00 CET

Prickis lever med sin pappa i en småländsk stad någonstans vid havet. Han brottas med
ensamhet, grubblerier och sin längtan efter mamma i Stockholm. En julklapp leder till en oväntad vändning och blir även starten för en ny fin bekantskap.
Följ med in i Prickis lilla värld och ta del av hans tankar, känslor och längtan efter äventyr ...

Många barn lever med skilda föräldrar och som barn är man ofta extra känslig. Prickis lär sig att leva med det men längtar fortfarande efter sin mamma. Genom lekfullheten i en detektivlåda så vill Stefan fånga en spännande resa som öppnar dörren till lite äventyr. Men även att visa barn att vara öppen med känslor, det är okej att gråta, prata och be om hjälp.
Stefan vill skriva till barn och föräldrar och hoppas att boken kan öppna upp för samtal och vad som är viktigt.
Stefans tanke är att boken ska kunna högläsas i samband med exempelvis nattning, i en skolklass och att en vuxen finns för samtal och reflektioner om dessa viktiga ämnen.

Stefan Grevle är verksam på ett företag som utvecklar och coachar medarbetare som har någon form av funktions-nedsättning. Han blir lätt engagerad i frågor som rör utanförskap och orätt-visor, ett sätt att gestalta det är att skriva. Ett annat sätt är att måla och Prickis är hans debutbok.

Titel: PRICKIS ISBN: 978-91-7885-003-7
Författare: Stefan Grevle
Provläs boken: https://issuu.com/vistoforlag/docs/978-91-7885-003-7
Högupplösta bilder: http://www.vistoforlag.se/press/978-91-7885-003-7.jpg

För kontakt med förlaget:
Visto förlag
info@vistoforlag.se

Kontakt direkt med författaren:
Stefan Grevle
stefan@grevle.se

Visto förlag ger ut böcker av författare som brinner för sin bok och vill vara delaktiga i att sälja och marknadsföra.