Social Venture Network Sweden

Giraffpriset 2011

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 10:22 CET

Fram till slutet av februari går det att nominera en person eller ett företag/organisation till det nyinstiftade priset, som delas ut av Social Venture Network Sweden. SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.

SVN, delar från och med nästa år ut det nyinrättade Giraffpriset. Giraffpriset ska gå till en person eller företag/organisation som stuckit ut halsen, gjort något extra modigt, som trott så starkt på något att man varit villig till ett stort risktagande, ha brutit igenom motstånd och som har motiverats av att göra något gott för människor och för jorden. Det ska handla om områdena miljö, CSR eller etik och man ska ha åstadkommit goda resultat.

Du kan nominera någon till 2011 års Giraffpris.

Nomineringskommitten består av personer med integritet och erfarenhet inom områdena miljö, CSR och etik.

I juryn ingår Annika Laurén, Ekobanken, Hans de Geer, Hallvarsson & Halvarsson,

Göran Garberg, Corporate Mission, Hidayet Tercan, Zemetre, Göran Wiklund, U&W

[you&we], Mats Lindqvist, SVN och sammankallande Pia Jertfelt, SVN.

Utnämningen sker av juryn i slutet på februari (2011???)och utdelningen sker den

21 mars i Stockholm

Priset är äran, ett diplom och en check på 10 000 kr

GIRAFF PRISET · SOCIAL VENTURE NETWORK SWEDEN

www.svnsweden.se

Frågor besvaras av SVN:s generalsekreterare Pia Jertfelt 070/7154760 eller Pia@svnsweden.com

Social Venture Network, SVN, är ett internationellt nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Medlemmarna är företag och organisationer som arbetar lokalt i varje land med frågor om god etik, miljöhänsyn och socialt ansvar.