Debaser

Girl Unit + Bok Bok till Debaser Malmö 2/8 och Strand 3/8

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 09:41 CEST

Girl Unit är producenten och dj:n som med endast en låt tog hela musikbranschen med storm 2010. Vad som började som en hobby enbart för att det var roligt utvecklade snabbt till något mer seriöst i och med att mer spelningar började trilla in. Snart stod den nu 27 årliga producenten på större scener och levererade det bästa han hade inom dupstep-genren. Med två EP:n släppta sedan hans super singel 'Wut' har Philip Gamble likt sin skivbolagskollega Bok Bok, turnerat världen över och förgyllt dansgolven med hans musikaliska blandning av klassiks Chicago juke, hip hop-samplingar, electro-house syntar och dubstep-beats.

BOK BOK
Skivbolagschef, producent, grafiker och dj, Alex Sushon är allt i ett! På mindre än tre år har han byggt upp sitt Londonbaserade skivbolag Night Slugs från grunden och vart delaktigt producent i de flesta släppen. När han inte pendlar mellan kontorsarbetet eller musikproducerandet lyckas klämma in en hel del spelningar runt om i världen. Med två väldigt uppmärksammade EP:n släppta under namnet Bok Bok, är det ingen tvekan om att det kommer bli en riktig röjnatt på Debaser när multitalangen Bok Bok kommer till stan.

Mer info
Malmö: http://www.debaser.se/kalender/11157/
Stockholm: http://www.debaser.se/kalender/12168/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: viktor@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/