Jelon E-trade AB

Glädje, färg och värme i höstens nyaste strumpor

Pressmeddelande  •  2011-09-05 10:04 CEST

Snart är höstmörkret här och kallare dagar är ofrånkomliga. Då känns det extra härligt att klä benen i något värmande, färgglatt och roligt modernt.

Tyska strumpmärket Crönert är ett familjeföretag som drivits sedan 50-talet. men finns konstigt nog inte i Sverige. Dom stickar sina strumpor i egen fabrik i Italien och varje kollektion består av flera hundra nya modeller av overknees och strumpbyxor.

- Det är jättekul att få ta in dessa strumpor till Sverige, säger Mats Ingelborn, grunderade till strumpbutiken Calzessa.com. Vi har valt ett drygt dussin olika modeller till en början.

Höstkollektionen från Crönert innehåller strumpor med både diskreta och iögonfallande mönster. En perfekt overknee för oss i norden är tex "Schneeflocke" med såväl renar som snöflingor. Även flera värmande standardstrumpor från Crönert kommer in i Calzessas sortiment. Några med ylle för de extra kalla dagarna.

Bild för blogg finns på http://blog.calzessa.com/glada-och-varma-strumpor-for-kallare-dagar

Högupplösta bilder finns på begäran.

###

Jelon E-trade AB är företaget bakom flera nät-butiker i underklädes- och mode-branschen. Den första e-butiken öppnades i Sverige 2003 (www.SFQ.se). Jelon driver idag även e-handel i Finland och Danmark samt på engelska.
För mer information kontakta VD Mats Ingelborn mats@jelon.se / 0709 844 256

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom