Wimdu Sverige

Glamourös camping nya sommartrenden

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 11:32 CEST

Glamourös camping, så kallad glamping, är det som gäller i sommar. Trenden, som är stor i många delar av världen, bland annat i USA och i England, är perfekt för den som vill njuta av naturen utan att behöva ge upp krav på bekvämligheter. Wimdu tipsar om några lyxiga campingboenden som alla går att boka på wimdu.se

SAFARI I NEDERLÄNDERNA
Den resenär som önskar en autentisk safarikänsla behöver numera inte bege sig längre än till holländska Nijmegen. Här finns en lodge som erbjuder allt som kan önskas och inkluderar en stor bekväm säng, ett fristående badkar och en gjutjärnskamin för kyliga dagar. En natt i den moderna safarilodgen kostar 430 kronor.

LYXTÄLT MED PARKETT
Testa den nya glamping-trenden i vallonska Theux i Belgien, nära gränsen till Tyskland. Här finns exklusiva tält med solitt parkettgolv, pentry och stora sängar. Höjdpunkten är terrassen som erbjuder en vacker utsikt över den omgivande grönskan.  För 530 kronor kan du prova på hur det är att campa som en kung.

MONGOLISK JURTA I DRESDEN
I Dresden ligger detta nomadiska tält som är byggt som en modell av en mongolisk jurta. Tältet har exotiska möbler och en liten ugn. Badrum och kök för gästerna finns i huset bredvid. Priset per natt ligger på 350 kronor per natt vilket också inkluderar en liten grillplats. Jurtan ligger på bergsluttningen och erbjuder en magnifik utsikt över Dresden.

SAFARITÄLT DOWN UNDER:
I Australien är glamping inget nytt – I New South Wales, som ligger i närheten av Sydney, finns det flera lyxiga tält med privat terrass. Tälten ligger inbäddade i ett landskap med flera eukalyptusträd nära Jervis Bay, och erbjuder lyxigt boende mitt i naturen. Priset ligger på 2650 kronor per natt.

Bilder:

Lovisa Fredriksson, Cloudberry Communications
E: lovisa@cloudberry.se

Om Wimdu:
Wimdu är en marknadsplats där privatpersoner kan hitta semesterboende runtom i världen och registrera sin egen bostad för uthyrning. Wimdu erbjuder flera olika typer av boende i över 100 länder världen över. Att registrera sin bostad på Wimdu.com är gratis och ger uthyraren möjlighet till en extra inkomst, samtidigt som det ger den resande ett helt nytt perspektiv på sin valda destination. Bolaget startades i mars 2011 och är delägt av svenska Kinnevik. För mer information, se www.wimdu.se