glashusen ab

Glashusen.se utsedd till veckans business i businesspodden

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2017 12:34 CEST

Glashusen.se var ett av tre företag som presenterades under v. 34 i businesspodden och som efter att lyssnarna röstat blev utsedd till veckans business.

Businesspodden är en av Sveriges största poddar inom företagande och utser varje vecka "veckans business" som är den affärside som flest av lyssnarna röstar på under veckan.
Glashusen.se har sin bas i Vretstorp i Örebro län och har ett par visningsväxthus vid Magiska Teatern i Vretstorp samt visningsträdgårdar bland tidigare kunder runtom i Sverige.

Det här är jätteroligt och lite oväntat säger Jakob efter att vinnaren tillkännagivits.

Även om det finns nytänkande delar i företaget med enkel beställning på hemsidan och hemleverans till tomten så är det ju ändå ett ganska traditionellt och jordnära företagande. Ofta är det lite mer omvälvande, kanske teknikbaserade startup-företag som uppmärksammas i den här typen av utnämningar så det är jätteroligt.
Företaget glashusen.se är dock inte det enda som tar upp Jakobs tid.
- Nej, jag har flera andra webbprojekt på gång också, bl.a. odlingswebb.se där jag även skriver om odling och ger odlingstips och så är jag engagerad i Magiska Teatern i Vretstorp.

Glashusen.se är utbudsmässigt en av de största aktörerna på marknaden när det gäller växthus och uterum och man kan välja växthus i glas eller polykarbonat. Fyr- eller sexkantiga modeller. Väggväxthus eller tunnelväxthus i en mängd olika storlekar från ett flertal olika tillverkare.

Glashusen ab säljer växthus och växthustillbehör med hemleverans på webbsidan http://www.glashusen.se